Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Nekad gratis dricka i Go igår med hänvisning till att det inte var någon försäljning på planet. Otroligt snålt då det fanns ganska mycket saker på vagnen och de tre raderna i plus redan fått sin ranson. Dock helt riktigt enligt medlemsförmånerna i appen.

Har det varit såhär länge eller har det ändrats?
 

fcx

Medlem
Nekad gratis dricka i Go igår med hänvisning till att det inte var någon försäljning på planet. Otroligt snålt då det fanns ganska mycket saker på vagnen och de tre raderna i plus redan fått sin ranson. Dock helt riktigt enligt medlemsförmånerna i appen.

Har det varit såhär länge eller har det ändrats?

Det har varit så i typ ett år. Däremot efterlevs reglerna allt annat än konsekvent; de flesta besättningar serverar EBD även när de egentligen får säga nej.
 

Matriam

Medlem
Efter ett femtiotal resor i plus var det nu dags igen för två inrikesflygningar i GO.

Första resan, halvfullt plan. Ingen recognition, ingen gratis cola zero utan var tvungen att visa kortet. Ett kort jaha allt man möttes av.
Andra resan, lite mer än halvfullt i GO. ingen recognition, ingen seat block utan min rad var nästan den enda som hade en mittsätesryttare däremot gratis cola zero utan problem.

Jag som hade sett fram emot en lyxresa nu i go jämfört med den kassa servicen man får i plus, men det var same shit diffrent place.
 
Flög SK109 igår, trafikerad av City Jet.

En mycket trevlig flygning med recognition och lite small talk. Testade den nya äppeljuicen och serverades dessutom en polarrulle till denna, med orden: "Det är klart att du som Diamond också ska ha en polarrulle till vår nya juice. Ost eller kött?"

Jag valde ost och det här var faktiskt min första bekantskap med denna mytomspunna kreation. :)
 

graphics

Medlem
Efter ett femtiotal resor i plus var det nu dags igen för två inrikesflygningar i GO.

Första resan, halvfullt plan. Ingen recognition, ingen gratis cola zero utan var tvungen att visa kortet. Ett kort jaha allt man möttes av.
Andra resan, lite mer än halvfullt i GO. ingen recognition, ingen seat block utan min rad var nästan den enda som hade en mittsätesryttare däremot gratis cola zero utan problem.

Jag som hade sett fram emot en lyxresa nu i go jämfört med den kassa servicen man får i plus, men det var same shit diffrent place.

Konstigt att du var tvungen att visa kortet i det första taget. iPadsen som finns ombord bör ju underlätta för personalen att både ge dig recognition och om inte det iallafall ha koll på vilken statusnivå du har.
 

graphics

Medlem
Nekad gratis dricka i Go igår med hänvisning till att det inte var någon försäljning på planet. Otroligt snålt då det fanns ganska mycket saker på vagnen och de tre raderna i plus redan fått sin ranson. Dock helt riktigt enligt medlemsförmånerna i appen.

Har det varit såhär länge eller har det ändrats?

Var det läskeblask eller alkohol du efterfrågade?
 

SASmackan

Medlem
Sådär - ytterligare ett år utan recognition och med bristfällig prioboarding. Men det är ändå härligt när man tagit steget över tröskeln...

IMG_1424.JPG
 
D

Deleted member 4140

Guest
Efter ett femtiotal resor i plus var det nu dags igen för två inrikesflygningar i GO.

Första resan, halvfullt plan. Ingen recognition, ingen gratis cola zero utan var tvungen att visa kortet. Ett kort jaha allt man möttes av.
Andra resan, lite mer än halvfullt i GO. ingen recognition, ingen seat block utan min rad var nästan den enda som hade en mittsätesryttare däremot gratis cola zero utan problem.

Jag som hade sett fram emot en lyxresa nu i go jämfört med den kassa servicen man får i plus, men det var same shit diffrent place.
Fick argumentera när Jag beställde 2 smoothie för ca 10 dagar sedan och visa kortet, ändå skulle personen i fråga ha betalt, jag betalade och skickade ett mail till Sas, inte fått något svar ännu :)
Man borde tycka att efter 1-2 år så borde folk veta vad som gäller men icke. Detta var på ARN-CPH
 
Toppen