Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Maximalt strul och otur idag. Flyget fronten Umeå till ARNOLD försenat pga överbokning/platsstrul från bägge håll. Missade anslutning till Landvetter. Redan i Umeå kollade jag platstillgång på kommande flyg (tre olika) och det fanns sammanlagt 8 platser kvar så jag kände mig inte så stressad när jag inte kom fram till SAS för att be dem omboka. Slutade med att jag blev ombokad via CPH till Landvetter vilket medförde 5 timmars försening :-(

Håller med om att Diamondsupporten via mail är riktigt bra, det är helt klart en förmån för EBD som man lätt glömmer bort värdet på.

De svarar visserligen snabbt, men svaren i sig är ju sällan bra. Känns mest som det är praktikanter som sitter och roddar det. Oftast skickar de ju bara ens fråga vidare i organisationen istället för att ta ägarskap. Den slutgiltiga förklaringen jag fick till varför Diamond inte får servering på "korta" linjer är för att flygplanet flyger en kort sträcka, dvs "går upp och sedan landar snabbt igen" ....

Som sagt, snabbt, men sällan några meningsfulla svar.

"Nej nej bara en fri dryck,men för den här gången då" sk2184 precis nu!!!

Så j*vla dåligt.

De svarar visserligen snabbt, men svaren i sig är ju sällan bra. Känns mest som det är praktikanter som sitter och roddar det. Oftast skickar de ju bara ens fråga vidare i organisationen istället för att ta ägarskap. Den slutgiltiga förklaringen jag fick till varför Diamond inte får servering på "korta" linjer är för att flygplanet flyger en kort sträcka, dvs "går upp och sedan landar snabbt igen" ....

Som sagt, snabbt, men sällan några meningsfulla svar.

Som man frågar får man svar? Jag har fått snabba och korrekta svar när jag har bett om hjälp med seating när det inte fungerat på internationella flighter, hjälp med vouchers, lägga in EB när resebyrån missat eller i skiftet mellan EBG->EBD för att nämna några.

Sedan undrar jag ju lite vad du tycker de borde svarat på serveringsfrågan ovan - vänder du dig emot att de inte påpekade att flighterna inte har servering eller vad är problemet? (Kan det vara så att de försökte sig på lite humor till och med?)

Som man frågar får man svar? Jag har fått snabba och korrekta svar när jag har bett om hjälp med seating när det inte fungerat på internationella flighter, hjälp med vouchers, lägga in EB när resebyrån missat eller i skiftet mellan EBG->EBD för att nämna några.

Sedan undrar jag ju lite vad du tycker de borde svarat på serveringsfrågan ovan - vänder du dig emot att de inte påpekade att flighterna inte har servering eller vad är problemet? (Kan det vara så att de försökte sig på lite humor till och med?)

Mja, visserligen, men jag upplever inte att det är särskilt hög service level.

Utgångspunkten var att SAS nu menar att Diamondförmånerna inte gäller på vissa linjer.

Utgångspunkten var att SAS nu menar att Diamondförmånerna inte gäller på vissa linjer.

....men om det inte finns någon servering på linjen? Det är ju ungefär som att klaga på att det inte finns lounge i Linköping för jag har minsann tillgång till lounge?

....men om det inte finns någon servering på linjen? Det är ju ungefär som att klaga på att det inte finns lounge i Linköping för jag har minsann tillgång till lounge?

Fast nu pratar du ju i nattmössan. Det är ju servering. Jag respekterar om du har en annan åsikt. Jag har inget mer att tillföra i diskussionen.

Nu är det nära, kan jag bli den Diamond som samlat minst antal poäng?
image.jpeg

Toppen