Thomas_Lang
Medlem
Å det bara i economy - tänk om du då fick jobba i businessFunderar på om man kanske skulle börja jobba på SAS och köra Long haul, hade inte haft något emot att hälsa på 40 Gold och 10 Diamond![]()
Å det bara i economy - tänk om du då fick jobba i businessFunderar på om man kanske skulle börja jobba på SAS och köra Long haul, hade inte haft något emot att hälsa på 40 Gold och 10 Diamond![]()
Har starkt för mig att det var Europa för Diamond och Interkontinentala för Guld, men så är det inte nu vad jag förstått?Har det alltid varit endast kontinentalflygningar?
De verkar ha förtydligat det för Diamond nu. På hemsidan står det numera att det gäller allt utom inrikes för Diamond. Vilket ju är så det var tidigare också, men det var lite otydligt med definitionen eftersom det på en fel andra sidor görs skillnad på Skandinavien och Europa.Har starkt för mig att det var Europa för Diamond och Interkontinentala för Guld, men så är det inte nu vad jag förstått?
De verkar ha förtydligat det för Diamond nu. På hemsidan står det numera att det gäller allt utom inrikes för Diamond. Vilket ju är så det var tidigare också, men det var lite otydligt med definitionen eftersom det på en fel andra sidor görs skillnad på Skandinavien och Europa.
Nu verkar det glasklart.
Edit; äsch, läser man hela står det ju samma fortfarande. Inrikes hänvisar till att man inte kommer in i inrikes-loungen.
har inte förstått hur jag ska citera något som inte finns på BC.se, tips mottages gärna
SAS skrev på deras hemsida
(Diamant - SAS
Kan inte hitta någonstans i texten att EU flygningar oxå skulle vara "godkända" (med reservation för att jag läst texten slarvigt)
- Diamantmedlemmar har tillgång till lounger även när anländer från SAS interkontinentala flygningar (utom på Newark på grund av bestämmelser på flygplatsen).
- Tillgång till SAS lounger med en vän eller närstående familj i Köpenhamn, Oslo och Stockholm (ej inrikes) vid ankomst när du reser inom Europa med SAS, SAS partners, Star Alliance och code-share flyg.
Fick äntligen EBD-kortet igår på posten efter en månads ihärdig väntan![]()