Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Bättre på flighten hem från FRA. Fick en mikkeller och därefter frågan om jag ville ha ngt mer, tog chips som 'vi bjuder på' sa CC..

Hur är/var det egentligen med lounge on arrival? Har det alltid varit endast kontinentalflygningar? Är på väg hem nu med LH och skulle kolla hur det var för icke SK och såg att det gäller endast IC(SK)... jag tidigare glatt knallat dit och efter div Europaflygningar utan problem. Antar att jag får tacka för god extraservice:)

Har starkt för mig att det var Europa för Diamond och Interkontinentala för Guld, men så är det inte nu vad jag förstått?
De verkar ha förtydligat det för Diamond nu. På hemsidan står det numera att det gäller allt utom inrikes för Diamond. Vilket ju är så det var tidigare också, men det var lite otydligt med definitionen eftersom det på en fel andra sidor görs skillnad på Skandinavien och Europa.

Nu verkar det glasklart.

Edit; äsch, läser man hela står det ju samma fortfarande. Inrikes hänvisar till att man inte kommer in i inrikes-loungen.

De verkar ha förtydligat det för Diamond nu. På hemsidan står det numera att det gäller allt utom inrikes för Diamond. Vilket ju är så det var tidigare också, men det var lite otydligt med definitionen eftersom det på en fel andra sidor görs skillnad på Skandinavien och Europa.

Nu verkar det glasklart.

Edit; äsch, läser man hela står det ju samma fortfarande. Inrikes hänvisar till att man inte kommer in i inrikes-loungen.

har inte förstått hur jag ska citera något som inte finns på BC.se, tips mottages gärna

SAS skrev på deras hemsida
(Diamant - SAS

• Diamantmedlemmar har tillgång till lounger även när anländer från SAS interkontinentala flygningar (utom på Newark på grund av bestämmelser på flygplatsen).
Kan inte hitta någonstans i texten att EU flygningar oxå skulle vara "godkända" (med reservation för att jag läst texten slarvigt)

har inte förstått hur jag ska citera något som inte finns på BC.se, tips mottages gärna

SAS skrev på deras hemsida
(Diamant - SAS

• Diamantmedlemmar har tillgång till lounger även när anländer från SAS interkontinentala flygningar (utom på Newark på grund av bestämmelser på flygplatsen).
Kan inte hitta någonstans i texten att EU flygningar oxå skulle vara "godkända" (med reservation för att jag läst texten slarvigt)

Ett under av tydlighet. (Dessutom felaktiv svenska) Tittar du ett par rader längre upp, direkt under "SAS longe" står:

• Tillgång till SAS lounger med en vän eller närstående familj i Köpenhamn, Oslo och Stockholm (ej inrikes) vid ankomst när du reser inom Europa med SAS, SAS partners, Star Alliance och code-share flyg.

Skillnaden är väl att den översta punkten (som jag citerar) gäller enbart CPH, OSL och ARN, medans den punkten du anger gäller även andra flygningar (utom Newark).

SK1419 ARN-CPH alldeles nyss.

Jag blev mycket förvånad när purser kom fram strax efter vi lämnat gate, hälsade SFC välkommen ombord och tackade mig för att jag är en värdefull Diamondkund. Fyllde på med att det bara är att beställa hur mycket dricka jag vill, det bjuder SAS på. Trevligt!

Toppen