Kanske lite OT, men säkert en intressant frågeställning för fler än mig själv!
Jag blev Diamond 15 januari och min nya kvalificeringsperiod börjar den 1 maj.
Jag gör 4 flighter i Norden varje vecka i SAS Plus och dessa ger ca 4 000 EB-poäng tillsammans om man även räknar in poängen från Amex, vilket skulle ge ca 60 000 EB-poäng fram till 1 maj.
Borde jag kreditera till något annat bonus-program fram till 1 maj...men vilket skulle det vara för att få något som går att använda?
Kanske lite OT, men säkert en intressant frågeställning för fler än mig själv!
Jag gör 4 flighter i Norden varje vecka i SAS Plus och dessa ger ca 4 000 EB-poäng tillsammans om man även räknar in poängen från Amex, vilket skulle ge ca 60 000 EB-poäng fram till 1 maj.
Borde jag kreditera till något annat bonus-program fram till 1 maj...men vilket skulle det vara för att få något som går att använda?
Hur lång tid tar det att få Diamant kortet från det man blir diamant ?
Duger det att visa upp i Appen att man är diamant om man inte fått kortet än ?
Har en resa i Go bokad 6 vardagar efter det jag blir EBD, vill ju kunna beställa in en fika då resan är av privat slag.
Hur ser dom på en bokning jag gjort som EBG att Jag är EBD då jag reser ?
Jag hade nog fortsatt med Eurobonus. Om man skall kreditera de till något annat skäl ser jag två skäl det till.Kanske lite OT, men säkert en intressant frågeställning för fler än mig själv!
Jag hade nog fortsatt med Eurobonus. Om man skall kreditera de till något annat skäl ser jag två skäl det till.
*) Man vill lämna Eurobonus och passar på undertiden med softlanding. I ungefär 2,5 år kommer du ha *G.
*) Man ser ett behov av att ha poängen i något annat bonusprogram och de kommer upp till en nivå där de gör skillnad. Jag har för mig att korta Plus-biljetter ger bra utdelning hos A3. Har de några sweetspots för poäng, så kan det vara intressant - som ett exempel.
Ok, det betyder att Miles & More inte är något alternativ egentligen - jag tänkte så från början - och inte heller Lifemiles. Jag antar att jag inte kan uppnå något användbart i ett amerikanskt bonusprogram, dvs något som är bättre än SAS Eurobonus och inte heller i ett asiatiskt.
A3 ska jag undersöka närmare.