Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Hur lång tid tar det att få Diamant kortet från det man blir diamant ?
Duger det att visa upp i Appen att man är diamant om man inte fått kortet än ?
Har en resa i Go bokad 6 vardagar efter det jag blir EBD, vill ju kunna beställa in en fika då resan är av privat slag.
Hur ser dom på en bokning jag gjort som EBG att Jag är EBD då jag reser ?

Hur lång tid tar det att få Diamant kortet från det man blir diamant ?
Duger det att visa upp i Appen att man är diamant om man inte fått kortet än ?
Har en resa i Go bokad 6 vardagar efter det jag blir EBD, vill ju kunna beställa in en fika då resan är av privat slag.
Hur ser dom på en bokning jag gjort som EBG att Jag är EBD då jag reser ?
Det är inte säkert att de skickar ut ett nytt kort, men du kan gå in på sas.se och beställa ett nytt så fort din status har ändrats.
Det fungerar bra att visa upp medlemskortet i appen (eller ska göra iaf, ibland kan det knorras lite)
Om du går in på bokningen så kan du ändra till EDB istället för EBG, om det inte är automatiskt uppdaterat. Eller ring SAS så bör de kunna hjälpa till.

Det är inte säkert att de skickar ut ett nytt kort, men du kan gå in på sas.se och beställa ett nytt så fort din status har ändrats.
Det fungerar bra att visa upp medlemskortet i appen (eller ska göra iaf, ibland kan det knorras lite)
Om du går in på bokningen så kan du ändra till EDB istället för EBG, om det inte är automatiskt uppdaterat. Eller ring SAS så bör de kunna hjälpa till.

Tack för info !

Gällande att bli tilltalad med namn som EBD så har det hänt 1 gång av typ 50 SAS flygningar, det var då jag åkt Go och planet var i stort sätt tomt.
När jag flög med LOT till Narita igår i C så fick jag riktgt bra behandling. Jag fick maten serverad först och blev tilltalad med namn samt fick specielt välkomnande tillsammans med två andra, resten hälsa de inte på.
Det är kul att man blir bättre behandlad som *G iförhållande till EBD på SAS flygningar.

Känner att det kan vara värt att fara runt till Asien med andra bolag än SAS efter upplevelsen med LOT även om EBD inte syns på andra bolag...

Fick precis mail om uppgradering på SK926 ikväll. Enligt vad jag förstår är det LAN-maskinen, OY-KBC. Någon som har koll på det rakt av? Iallafall är det ingen ny kabin, vad jag kan se. Så uppgrading till plus blir ju då betydelselös eftersom den inte har någon pluskabin... Mitt gnäll förra veckan hade effekt, men ändå inte... Ska man skratta eller gråta?

EDIT: Jag såg själv att det inte är LAN-kärran, pardon. Jag har gnällt färdigt. Tack, SAS.

Last edited:
Fick precis mail om uppgradering på SK926 ikväll. Enligt vad jag förstår är det LAN-maskinen, OY-KBC. Någon som har koll på det rakt av? Iallafall är det ingen ny kabin, vad jag kan se. Så uppgrading till plus blir ju då betydelselös eftersom den inte har någon pluskabin... Mitt gnäll förra veckan hade effekt, men ändå inte... Ska man skratta eller gråta?

EDIT: Jag såg själv att det inte är LAN-kärran, pardon. Jag har gnällt färdigt. Tack, SAS.

Landade med OY-KBC nu på morgonen från IAD. Det är inte LAN-kärran. Grattis till uppgraderingen.

Toppen