Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag har bara hunnit med att åka två sträckor med SAS som Diamond. Jag har inte behövt ta strid för några förmåner däremot så fick jag påminna dem om min status vid den första resan men efter det var det inga konstigheter. Den andra sträckan jag åkte, alltså hemvägen, så hade de redan full koll på vem jag var och hälsade mig välkommen med namn. Jag fick två säten för mig själv och de nästan kastade dryck över mig och bjöd på nötter och torkad frukt. Eftersom jag alltid reser GO/Economy så är dessa förmåner uppskattade och skapar lite extra bekvämlighet. Om man reser i högre klass så känns det inte som om fördelarna blir lika stora. Nästa tur för min del blir om 12 dagar. Vi får se om jag fortfarande är lika positiv efter det. Hoppas så klart på att man kanske ska få sin första Courtesy upgrade också, men vi får väl se.

Senast jag flög till Helsingfors i Go (rad10) kom flygvärdinnan fram till mig innan serveringen började och undrade om allt var till belåtenhet och om jag önskade något särskilt från vagnen.

Jag fick senast i november förklara för en i crew att Diamond har gratis dryck och inte bara 1 dryck när man reser i Go inom Europa, men tack och lov har de flesta koll på reglerna nu känns det som.
Jag värdesätter Courtesy Upgrade på longhaul högt (fått på 3 av 6 flighter).
Softlanding till guld likaså
Inbjudan till events, vissa enbart för Diamond/Pandion och andra har man haft förtur på.
Om crew bara har koll på att man är diamond vilket fler och fler verkar ha nu så tycker jag man får lite bättre service också.
Gratis dryck i GO är riktigt trevligt också :)

Senast jag flög till Helsingfors i Go (rad10) kom flygvärdinnan fram till mig innan serveringen började och undrade om allt var till belåtenhet och om jag önskade något särskilt från vagnen.
Det är lite fascinerande att man faktiskt oftast får bättre bemötande i Go än i plus som Diamond. Visserligen ingår allt redan från början för alla i plus, men just det där med en extra fråga om allt är till belåtenhet och liknande har jag varit med om flera gånger i Go, men aldrig i plus... (mest intraskand ska tilläggas) i Go har det blivit påtagligt bättre de senaste månaderna tycker jag.

Det är lite fascinerande att man faktiskt oftast får bättre bemötande i Go än i plus som Diamond. Visserligen ingår allt redan från början för alla i plus, men just det där med en extra fråga om allt är till belåtenhet och liknande har jag varit med om flera gånger i Go, men aldrig i plus... (mest intraskand ska tilläggas) i Go har det blivit påtagligt bättre de senaste månaderna tycker jag.
Just detta är sååå irriterande!

Courtesy upgrade är det klart mest värdefulla för mig. Den senaste kom 17 timmar före avgång från Newark för nu pågående sk910. Helt fullt i C redan när vi kom till incheck, ca 2/3 fullt i plus och 90% i Go.
Gillar verkligen nya kabinen i både C och plus. I natt har vi svensk norsk crew som är glada o trevliga. Ingen Diamond-uppmärksamhet ombord hittills dock trots att både jag o Ms Pswe har samma status.
Chokladefterrätten i plus var för övrigt löjligt god :)

Courtesy upgrade är det klart mest värdefulla för mig. Den senaste kom 17 timmar före avgång från Newark för nu pågående sk910. Helt fullt i C redan när vi kom till incheck, ca 2/3 fullt i plus och 90% i Go.
Gillar verkligen nya kabinen i både C och plus. I natt har vi svensk norsk crew som är glada o trevliga. Ingen Diamond-uppmärksamhet ombord hittills dock trots att både jag o Ms Pswe har samma status.
Chokladefterrätten i plus var för övrigt löjligt god :)

Ingen courtesy upgrade för min del på SK908 i natt (fullt i C) men kan instämma om chokladefterrätten!

Hur många flaskor fika får man som Diamond på en Europa flygning ? Är det någon begränsning ? Eller är det bara att snällt sitta och fika med hustrun på väg till Irland ? Om Man hinner bli Diamond innan dess ?

Toppen