Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Har bara haft EBG som mål för detta intjäningsår, men tack vare många lyckade OT-uppgraderingar och longhauls bokade i vip-go och vip-plus så har jag säkrat 89400 poäng. Kan helt klart vara värt att köra en MR för att få in de sista ynka poängen.
Det som lockar mig mest diamond är möjligheten till courtesy upgrade på longhaul och gratis öl i monkey (sen blir nog frugan glad om jag ger henne ett guldkort). I övrigt ser jag inga större skillnader mot guld
Eller köp 600 baspoäng för 600 kr och få 600 extrapoäng på köpet, om du inte orkar åka ut och flyga: SAS EuroBonus Points
:)
 

martin1891

Medlem
Jag satsar mot EBD under min nuvarande kvalificeringsperiod som sträcker sig till 31/3.
Jag klarade guld för några månader sedan och gav då bort ett silverkort.
Min fråga: får jag ge bort ett guldkort i denna period om jag klarar EBD?, jag har i sådant fall hoppt upp två nivåer under samma kvalificeringsperiod.
 

Bryant

Medlem
Jag satsar mot EBD under min nuvarande kvalificeringsperiod som sträcker sig till 31/3.
Jag klarade guld för några månader sedan och gav då bort ett silverkort.
Min fråga: får jag ge bort ett guldkort i denna period om jag klarar EBD?, jag har i sådant fall hoppt upp två nivåer under samma kvalificeringsperiod.

Ja, men du måste ringa in och SAS löser det manuellt. Får du ett nej, lägg på och ring igen.
 

Canadien

Medlem
Enligt reglerba så får du ge bort ett silverkort till (diamond kan ge ett guld eller två silver). Men som sagts ovan så kan man lyckas via supporten
 

Stefan62

Medlem
Ja, men du måste ringa in och SAS löser det manuellt. Får du ett nej, lägg på och ring igen.

Jag kan inte se i reglerna/förutsättningarna att det skulle vara någon begränsning i kvalificeringsperioden!

Som Guld kan jag ge bort ett silver-kort!
Som Diamond kan jag ge bort två silver-kort eller ett Guld-kort - den ena nivån är oberoende av den andra!

Jag kan inte tolka texten på något annat sätt!
 
Last edited:
Toppen