Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Ibland är EBD riktigt bra, i alla fall då man flyger mot Asien. Hade en riktigt trevlig japansk flygvärdinna som tilltalade mig med namn på SK983 i måndags. Förutom det så serverade hon massor av drycker och frågade även om jag ville ha en konjak till kaffet.

Men som sagt sedan kom missarna fram. Frågade två danska män om lite juice och de sa att jag var välkommen att köpa det längst bak i flyget, påpekade att jag var Diamond ex antal gånger men fick fortfarande samma svar tillbaka. Försökte sen vid frukost serveringen att få ett glas juice till frukosten och sa jag kan betala för det men icke.

Varför skiljer det sig så mycket på service när man flyger SAS ?
Jag förstår inte varför jag flyger med SAS ibland och speciellt inte ifrån cph.

Ibland är EBD riktigt bra, i alla fall då man flyger mot Asien. Hade en riktigt trevlig japansk flygvärdinna som tilltalade mig med namn på SK983 i måndags. Förutom det så serverade hon massor av drycker och frågade även om jag ville ha en konjak till kaffet.

Men som sagt sedan kom missarna fram. Frågade två danska män om lite juice och de sa att jag var välkommen att köpa det längst bak i flyget, påpekade att jag var Diamond ex antal gånger men fick fortfarande samma svar tillbaka. Försökte sen vid frukost serveringen att få ett glas juice till frukosten och sa jag kan betala för det men icke.

Jag blir Diamond till årsskiftet och har kanske lite för stora förväntningar på det hela...

Reste Du i Go och "reglerna" för Go följdes inte?

Jag blir EBD kring årsskiftet och det uppnås genom 4 flighter per vecka under en längre tid.

Mitt brytdatum är 30 april och det betyder att jag kommer att ha flugit mer än 45 flighter ytterligare fram till brytdatum - påverkar det på något sätt eller börjar jag om från noll igen den 1 maj?

Om svaret är "ja" - är enda incitamentet då att fortsätta flyga med SAS att man har förmånerna på marken och ombord vid resa i Go?

Jag blir EBD kring årsskiftet och det uppnås genom 4 flighter per vecka under en längre tid.

Mitt brytdatum är 30 april och det betyder att jag kommer att ha flugit mer än 45 flighter ytterligare fram till brytdatum - påverkar det på något sätt eller börjar jag om från noll igen den 1 maj?

Om svaret är "ja" - är enda incitamentet då att fortsätta flyga med SAS att man har förmånerna på marken och ombord vid resa i Go?
Nej, du kommer inte att på något sätt 'ha nytta' av de 45 extra flighterna. Året nollställs vid brytpunkten.

Ja, precis! Å andra sidan är det ju just på resor i Go man har nytta av fri dryck bland annat.

Danskarna är ju härligt raka, så man får vara rak tillbaka och säga att det minsann inte skall köpas någon juice, utan man skall ha den utan ytterligare kostnad som EBD. Sedan håller jag verkligen med om att det inte skall behövas. Inte ens om AH är dansk....

Sedan förstår jag inte varför du erbjöd dig att betala som EBD...

Last edited:
Nu är man på rätt sida om 45 i alla fall !

Jag får en bonusdag nästa år att tjäna in poäng på :)

Visa bifogad bild 43910

Bara att kämpa på !

Nu har Amex och någon mer resa kommit in !
oj oj Kämpa på !

upload_2015-11-30_9-43-34.png

Jag blir Diamond till årsskiftet och har kanske lite för stora förväntningar på det hela...

Reste Du i Go och "reglerna" för Go följdes inte?
Ursäkta att jag inte har svarat. Ja jag reste i GO.
När det väl fungerar utan strul så är det klockrent men när man måste börja argumentera för att få sin dryck så tappar man lusten.

På hemresan fungerade allt och jag fick till och med chips och nötter :)

Har bara haft EBG som mål för detta intjäningsår, men tack vare många lyckade OT-uppgraderingar och longhauls bokade i vip-go och vip-plus så har jag säkrat 89400 poäng. Kan helt klart vara värt att köra en MR för att få in de sista ynka poängen.
Det som lockar mig mest diamond är möjligheten till courtesy upgrade på longhaul och gratis öl i monkey (sen blir nog frugan glad om jag ger henne ett guldkort). I övrigt ser jag inga större skillnader mot guld

Toppen