Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

En flight igår med SAS, eller det var faktiskt DAT. Trevlig flygning med en MD87 som efter i morgon skulle läggas i malpåse.

Reste i GO och bad om en öl. De hänvisade att det endast i PLUS man fick öl (ingen försäljning ombord.). Visade EBD och förklarade hur det funkade på SAS. Jag fick min öl.

Samtliga i GO bjöds på nötter och kaffe/te/vatten.

HEL-CPH i morse. Inget speciellt. Frukostlådorna kastades upp på borden. Ingen brydde sig om EBD.

CPH-CDG. Trevlig crew men ingen noterade EBD.

Får se hur det blir nu på CDG-ARN.

Alla resor idag är i plus.

På planet till hong kong i torsdags gick pursern runt till ett gäng Diamond och pratade ganska länge , hälsade välkommen mm precis efter vi lyfte dock inte till mig (är ebd) satt i plus - aldrig sett förut på SAS

Det vore oerhört önskvärt med en avskild del av Guldloungerna för Diamond/Pandion. Jag upplever problem att få riktig ro, i synnerhet i dagens SAS Guld Kastrup. Man skulle t.ex. kunna ta den ljusa delen mot Hilton. Ett par automatspärrar modell T4 Arlanda och lite infrastrukturändringar borde vara överkomligt.

Det vore oerhört önskvärt med en avskild del av Guldloungerna för Diamond/Pandion. Jag upplever problem att få riktig ro, i synnerhet i dagens SAS Guld Kastrup. Man skulle t.ex. kunna ta den ljusa delen mot Hilton. Ett par automatspärrar modell T4 Arlanda och lite infrastrukturändringar borde vara överkomligt.

God tanke. Men var drar man gränsen? Loungen behöver en uppgradering, helt klart. Men en ytterligare segregering till en tredje del kan jag tycka blir lite extremt, även som Diamond. Så stökigt är det väl ändå inte? Riktig ro är kanske inte målsättningen från SAS sida, gissar jag. Vill man ha total tystnad och egen space så kanske man får knata över till ett rum på Hilton då. Det är ju ändå ett avbräck från terminalen i övrigt. Hellre ett utökat servicekoncept än att pengar läggs på spärrar och några stolar. Eller? :)

God tanke. Men var drar man gränsen? Loungen behöver en uppgradering, helt klart. Men en ytterligare segregering till en tredje del kan jag tycka blir lite extremt, även som Diamond. Så stökigt är det väl ändå inte? Riktig ro är kanske inte målsättningen från SAS sida, gissar jag. Vill man ha total tystnad och egen space så kanske man får knata över till ett rum på Hilton då. Det är ju ändå ett avbräck från terminalen i övrigt. Hellre ett utökat servicekoncept än att pengar läggs på spärrar och några stolar. Eller? :)
Allting handlar ju vad man vill ha ut av en lounge, väl medveten om SAS begränsningar i ekonomi osv. På Kastrup har man två stora lounger. "Segregering" låter lite väl egalitärt i mitt tycke, det handlar om premiering av de främsta kunderna. Det finns en tyst avdelning i loungen, den är dock inte lämpad för att vare sig äta eller jobba (det saknas vettiga bord).

Som sagt, jag ser det inte som någon stor grej. I ett första steg handlar det om att minska "springet", i synnerhet i samband med rusning där det faktiskt brukar vara en hel del människor (detta gäller förstås inte kl. 05 på morgonen eller efter kl. 20 när det är tomt) och göra det lite mer trevligt för de personer som reser mest regelbundet med SAS och Star Alliance. I ett senare skede kan man tänka sig att avsätta en värdinna, ha en särskild help desk, kanske lite vassare mat (och i den bästa av världar, bordsservice), möjligtvis en bar osv.

Toppen