Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Allting handlar ju vad man vill ha ut av en lounge, väl medveten om SAS begränsningar i ekonomi osv. På Kastrup har man två stora lounger. "Segregering" låter lite väl egalitärt i mitt tycke, det handlar om premiering av de främsta kunderna. Det finns en tyst avdelning i loungen, den är dock inte lämpad för att vare sig äta eller jobba (det saknas vettiga bord).

Som sagt, jag ser det inte som någon stor grej. I ett första steg handlar det om att minska "springet", i synnerhet i samband med rusning där det faktiskt brukar vara en hel del människor (detta gäller förstås inte kl. 05 på morgonen eller efter kl. 20 när det är tomt) och göra det lite mer trevligt för de personer som reser mest regelbundet med SAS och Star Alliance. I ett senare skede kan man tänka sig att avsätta en värdinna, ha en särskild help desk, kanske lite vassare mat (och i den bästa av världar, bordsservice), möjligtvis en bar osv.

Jag håller med dig i sak, och jag tror att man med ganska enkla medel kan åstadkomma en positiv förändring. Men att skapa ytterligare en del för oss Diamond/Pandion, ser jag inte som prio ett just nu. Annat hade det kanske varit om man hade First Class... Däremot behöver loungen, återigen, en uppgradering.

Det vore oerhört önskvärt med en avskild del av Guldloungerna för Diamond/Pandion. Jag upplever problem att få riktig ro, i synnerhet i dagens SAS Guld Kastrup. Man skulle t.ex. kunna ta den ljusa delen mot Hilton. Ett par automatspärrar modell T4 Arlanda och lite infrastrukturändringar borde vara överkomligt.
Håller med, ibland är det så sjukt mkt folk på övervåningen att man häpnar. Å andra sidan har det varit otroligt enkelt att få guldkort innan den senaste förändringen. Finns det någon prognos på hur många man räknar med ska falla ner från EBG till EBS? En del EBD lär väl falla ner till EBG också rimligtvis, men hur många trillar ur loungen så att säga? Är den siffran betydlig så kommer det ju att lugna ner sig i loungen över tid.

Jag håller med dig i sak, och jag tror att man med ganska enkla medel kan åstadkomma en positiv förändring. Men att skapa ytterligare en del för oss Diamond/Pandion, ser jag inte som prio ett just nu. Annat hade det kanske varit om man hade First Class... Däremot behöver loungen, återigen, en uppgradering.
Ja absolut, och i samband med denna kan då detta t.ex. göras. Jag tycker att SAS har gjort en hel del för att premiera Diamond framför Gold osv (både på marken och i luften). Det här är ytterligare ett steg i den utvecklingen. Det handlar trots allt om att avsätta 100-200 kvm bra yta i ett första steg men jag ser många möjligheter här. T.ex. kan man ju låta partners stå för mat och dryck osv. Det låter sig lättare göras om "den stora massan" hålls utanför (jfr. kön till korvkiosken på torsdagar, haha).

Håller med, ibland är det så sjukt mkt folk på övervåningen att man häpnar. Å andra sidan har det varit otroligt enkelt att få guldkort innan den senaste förändringen. Finns det någon prognos på hur många man räknar med ska falla ner från EBG till EBS? En del EBD lär väl falla ner till EBG också rimligtvis, men hur många trillar ur loungen så att säga? Är den siffran betydlig så kommer det ju att lugna ner sig i loungen över tid.
Precis. Idag körde jag arrivallounge i samband med USA-avgångarna och lunchrusningen. Det är inte särskilt trivsamt då tycker jag (givetvis är det inget jämfört med överfulla lounger i Kina osv. men ändå). Och ja, jag håller med om att det är för enkelt att få såväl ett guld- som diamantkort.

Precis. Idag körde jag arrivallounge i samband med USA-avgångarna och lunchrusningen. Det är inte särskilt trivsamt då tycker jag (givetvis är det inget jämfört med överfulla lounger i Kina osv. men ändå). Och ja, jag håller med om att det är för enkelt att få såväl ett guld- som diamantkort.
Såg precis det där på BRU igår där Hon och Senator har en egen hörna i "The Loft". Skicka in förslag till Sas!

Såg precis det där på BRU igår där Hon och Senator har en egen hörna i "The Loft". Skicka in förslag till Sas!
Jag känner flera som har framfört detta i olika forum.

SAS har ju varit exceptionellt duktiga på att genomföra de idéer som har gått igenom MySASIdea och jag har för mig att jag sett även denna idé där.

Fast HON/Senator (Gold) har ju för det mesta egen loungedel, precis som hos SAS för *A Gold.

Är inte enig med att det är enkelt att komma upp i Diamond. Får slita bra hårt för att säkra det, så att dra alla över samma kam blir ju fel.

Toppen