Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Flög ARN-CPH-PVG förra veckan. Mail om gratis uppgradering för EBD kom på morgonen samma dag. Hörde personalen prata om hur nya direktivet är att hälsa på alla Diamonds. De suckade mest, men ingen kom sen och hälsade.
Hemresan var i GO; SHA-PEK-CPH-ARN (tokigt långt, men bättre än Aeroflot). Ingen som hälsade på Diamonds, sur norsk flygvärdinna, på gränsen till otrevlig, men hon hade en fantastisk kinesisk kollega som var glad och duktig. CPH-ARN inget speciellt att rapportera...

Dagens upplevelse med EBD och "fri dryck i minus"

ARN-OSL (~50% beläggning): Beställer dricka, och räcker fram kortet efteråt. Flygvärdinnan lägger handen på min axel och säger "jag vet redan vem du är" och går vidare.

OSL-ARN (~95% beläggning): Beställer dricka, och räcker fram kortet efteråt. Flygvärdinnan säger "tack för att du visade kortet. Jag hade redan skrivit upp dig på min lista".

Det går starkt framåt!

Dagens upplevelse med EBD och "fri dryck i minus"

ARN-OSL (~50% beläggning): Beställer dricka, och räcker fram kortet efteråt. Flygvärdinnan lägger handen på min axel och säger "jag vet redan vem du är" och går vidare.

OSL-ARN (~95% beläggning): Beställer dricka, och räcker fram kortet efteråt. Flygvärdinnan säger "tack för att du visade kortet. Jag hade redan skrivit upp dig på min lista".

Det går starkt framåt!
Hemligheten bakom att få "recognition" är alltså att flyga SAS Go. Det är en galen värld.

Har noterat precis samma sak på ett par helt fulla turer ARN-CPH och CPH-ARN. Inte behövt visa kortet alls, utan proaktivt blivit erbjuden. Har i alla dessa fall noterat att de har med sig en delutskrift av manifestet på vagnen. Noterade titeln som var något i stil med "FREQUENT FLYER LIST", men kunde inte se om det bara var Diamond eller om det var alla. Men det var tydliga signaler mellan de två som jobbade runt den vagnen båda gångerna så att de inte missade Diamonds.

Vågar man hoppas på att det är en förbättring på väg across the board? hmm... Äh, för tusan, det är fredag och jag fick fika, det är klart man vågar hoppas!

Jag blev rätt paff för några dagar sedan. En flygvärdinna hade letat reda på mig i under en flygning från Chicago då jag hade bytt plats. Min första tanke var att hon skulle ogilla att jag bytt plats, men icke! Jag fick ett väldigt trevligt samtal om min status och hur man från SAS uppskattade att jag flög med dom.
Jag flög i business och måste säga att det var mycket uppskattat från min sida.

Toppen