Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag hade kört någon milagerun för att klara av de få poängen som saknas (och för att slippa sitta i SAS Minus på longhaul ;)). Två Plusresor i EU räcker, tex till någon tysk (TXL brukar vara billig) eller polsk stad kan man hitta ganska billiga Plusresor.
Alternativt kan @AtleFlyg skaffa AMEX Elitekortet och få 20000 i bonus.
Har redan Elite... Har en longhaulresa inbokad men tyvärr en award... Är mest tidsbrist som gör att det blir tajt! Får se vad det blir att hitta på.
Det är ju "bara" en EU-resa i Plus, med mellanlandning i ex. CPH, samt en inrikes i Plus som krävs. 940*4+1875*2=7510p

@AlteFlyg skriv en post i MR-tråden så får du säkert hjälp att hitta något bra!

Var med om ytterligare en grymt positiv grej på sträckan BCN-ARN i fredags. Sitter på rad 2 i PLUS och hör purser kommunicera med sina FAs framme i galley (över intercom): "Vi har 2 rader PLUS, fullbokat plan och en Diamond på 2F, så han sitter här framme med oss och vi har koll på honom!"
Riktigt bra service, uppmärksam servering och leenden genom hela flighten. Jag GILLAR när det fungerar som det skall!! Otroligt skönt att veta att de uppmärksammar en stamkund och att se att det faktiskt fungerar är ännu bättre! :)

Nu är ordningen återställd. På hemresan från Hong Kong visade kabinpersonalen varför jag väljer att flyga SAS. Inget speciellt bemötande för att jag är Diamond men servicen var i toppklass och personalen var så där behagligt uppmärksam. Idag är jag en nöjd Diamond men jag väntar med spänning på att få se hur de hanterar mitt klagomål på förra flighten.

Nu är ordningen återställd. På hemresan från Hong Kong visade kabinpersonalen varför jag väljer att flyga SAS. Inget speciellt bemötande för att jag är Diamond men servicen var i toppklass och personalen var så där behagligt uppmärksam. Idag är jag en nöjd Diamond men jag väntar med spänning på att få se hur de hanterar mitt klagomål på förra flighten.
Skicka in ett beröm för den flighten oxo, vi kan ju påverka both ways. + och -

Det tråkiga med crew på Thai är att många av dom kommer från de "fina"familjerna och där föräldrarna tillhör landets elit vilket betyder att det sällan blir något av att man skriver och klaga. När dom hällde min tomatjuice i knät för några år sedan så fick jag veta av vänner på TG att det blir sällan något oavsett vad du klagar på...... tyvärr

Mycket tacksam idag att på min begäran kunna bli ombokad från ARN-CPH-IAD (2h10min aviserad försening redan 09.00 i morse) till ARN-FRA-IAD efter att ha pratat med damen i loungen ringde hon ombokningsdisken en våning ned för att kolla status på planet CPH-IAD och sedan bad jag om att höra om det var möjligt att komma med ARN-MUC-IAD eller ARN-FRA-IAD istället (som skulle få in mig något sånär i tid). Ombokningsdisken frågade efter min status och då det var Diamond började det omedelbart knappas och 10 min senare hade vi koll på att det skulle gå bra - ytterligare 10 min senare var ny biljett och boardingkort klart!

Jag ställde även frågan i incheckningen på Arlanda och då var svaret "hör med dem när du är i CPH", vilket jag ju visst skulle vara meningslöst då det skulle vara för sent att hitta en ny routing som skulle få mig fram i rimlig tid.

Vid dessa tillfällen måste jag säga att SAS brukar sköta sig ypperligt.

[Jag har något idiotiskt bokat en 3h 40 min connection på separat biljett från IAD idag så var verkligen angelägen att inte landa 2.5h sent från CPH...]

Toppen