Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Yes, @SPG1 skulle varit snabb och gett bort ett kort direkt när Diamond infördes. SAS har rätt.
De skriver ju tvärtom - att det spelar ingen roll om jag hade gett bort det direkt (I förra perioden) eller väntat tills innevarande. Menar du tvärtom då?

De skriver ju tvärtom - att det spelar ingen roll om jag hade gett bort det direkt (I förra perioden) eller väntat tills innevarande. Menar du tvärtom då?
Det är alltså en gång per medlemsperiod. I ditt fall har du perioden 1 oktober till 30 september.

Period 1: Du blev diamond i juni 2014 och kunde då ge bort ett guldkort från det att du blev diamond i juni till den 30 september 2014.
Under denna period gavs inget guldkort bort.

Period 2: Den 1 oktober 2014 hade du sedan möjlighet att ge bort ett guldkort till under din period som varar mellan 1 oktober 2014 till 30 september 2015. Denna möjlighet nyttjade du i december 2014.

Period 3: Nästa tillfälle att ge bort ett guldkort är alltså 1 oktober 2015, under förutsättning att du någon gång under perioden 1 oktober 2014 den siste september 2015 har återkvalificerat dig till diamond, eller genom att en Pandion ger bort ett diamondkort till dig.

Det är alltså givarens (dvs din) period som avgör (och därmed inte mottagarens) när du kan ge bort ett guldkort igen.

Hoppas att detta bidrar till någon klarhet!

Last edited:
Ok. Tack.
Med det ovan så missade jag möjligheten att få ut ett kort till med andra ord. Synd bara då att SAS inte kunde skriva det när de svarade mig I Juni om jag fick ett nytt kort att ge bort 1 okt då min nya period började. Svaret var Nej! utan det var som ovan att oavsett så får jag bara ett kort att ge bort I perioden juni 2014 -> sept 2015.
Då får jag stå på mig med supporten.

Ok. Tack.
Med det ovan så missade jag möjligheten att få ut ett kort till med andra ord. Synd bara då att SAS inte kunde skriva det när de svarade mig I Juni om jag fick ett nytt kort att ge bort 1 okt då min nya period började. Svaret var Nej! utan det var som ovan att oavsett så får jag bara ett kort att ge bort I perioden juni 2014 -> sept 2015.
Då får jag stå på mig med supporten.

Jag förstår inte riktigt hur du menar med att du ska stå på dig. Du har redan gett bort ett kort för nuvarande period. är det något jag missar?

Han menar att han på grund av supporten (och dess felaktiga info om att inte kunna ge bort ett EBG juni-sep 14) gick miste om att ge bort ett guldkort förra perioden, vilket de bör godkänna retroaktivt nu.

Ser man på!
Någon som fått något liknande?
(Det vill säga complimentary upgrade i förväg, utan poäng eller Optiontown.)

Courtesy upgrade2.jpg

Enligt uppgift implementerat (för EBD och EBP) de senaste dagarna tillsammans med EBD-prefixet!

Toppen