flum
Medlem
konsekvens som vanligt alltsåNär jag åkte till London 5 juni så frågade jag CC som sa att dom inte såg det, och jag fick se manifestet själv och där stod det bara EBG...
konsekvens som vanligt alltsåNär jag åkte till London 5 juni så frågade jag CC som sa att dom inte såg det, och jag fick se manifestet själv och där stod det bara EBG...
Detta stämmer också enligt min erfarenhet.Det står bara EBG, dom ser inte ännu vilka som är EBD...
Det står bara EBG, dom ser inte ännu vilka som är EBD...
På Meet & Greet fick jag bekräftat av en purser att dom from nu ser EBD i manifestet.
När jag flög till USA igår så fick jag bekräftat av flight manager att de nu kan se EBD.Detta stämmer också enligt min erfarenhet.
Jag försökte få något vettigt ut om detta från Eivind Roald för en tid sedan. Han var tydligt besvärad av frågan. Nu heter det att något "skall ske" i det avseendet i september. Men någon officiell EBD status är helt klart inte aktuell. Att därefter lägga skulden på Amadeus och dess 4-nivå-begränsning är ynkligt. Skulden och valet ligger hos SAS själva. Det finns således goda skäl att brickan är svart!
Som ett kuriosum kan nämnas att EBD/EBP-gruppen i snitt flyger 72 flygningar med SK.
Ännu sämre motiverad är nu jag, som flyger långt utöver det talet. Pyton.
På møtet i Trondheim ble det sagt at CC ikke får vite dette før den store omleggingen når alle (?) CC får iPad med live oppdatering. Skal visstnok bli slutt med å springe rundt med papir![]()
Då skulle jag be att få se manifestet....När jag flög till USA igår så fick jag bekräftat av flight manager att de nu kan se EBD.
Ja, de kör väl lite inofficiell pilot-testing för tiden. För övrigt inger detta med iPad mer oro än hopp. Ännu ett skäl att dra för gardinen och sätta sig ner.
Jag ger upp. Kan någon reda ut vad som gäller. Min period går mellan 1 okt - sista sept. Förra året fick jag diamond I juni och kunde således ge bort ett guld. Jag gjorde det I December/jan. Nu när jag har blivit diamond igen så borde jag få ge bort ett till eller? Enligt SAS - Nej - då det är ett kort per period ?!?!
SAS svarade:
Om du hade gett bort ditt Guld kort redan under Juli 2014 då du blev uppgraderad så hade du inte kunnat ge bort ett till kort under din nuvarande period. Som jag kan se så har min kollega Irene Andersson gett dig klar information om detta.
Jag ser även att min kollega Simon Bergström gett dig samma information den 22 September 2014, som Irene gett dig, alltså att det Guld kort du kunde ge bort gällde från 29 Juli 2014 till och med September 2015, och att din kvot därmed inte kom att förnyas under din nuvarande period mellan Oktober 2014 och September 2015.
Så vad gäller?