Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Det följer ditt medlemsår (samma som kvalificeringsår). Har du medlemsår exempelvis mars-februari, så kan du ge bort ett nytt guldkort den 1 mars igen (förutsatt att du återkvalificerat dig under året innan).
Det trixiga här är väl att Pandion inte följer kvalificeringsåret väl? Så frågan är väl: följer det EB kvalificeringsår eller Pandions kvalificeringsår?

Takker, det er klart. Men spørsmålet er når man kan gi bort nytt diamond. Jeg har tre mulige brudd-datoer:
  • Første Mars slik at det følger gyldighet på kort
  • Følger gyldighet på tidligere EB konto
  • Kalenderår
Noen ide?
Min gissning är kalenderår då du som Pandion har kalenderår som intjäningsperiod. När jag förlorade min Pandion status så kvarstod mitt intjäningsår som kalenderår, dvs återgick inte till det som var tidigare. Nu har jag 1/1-31/12.

Åkte två intra-Nordenflygningar i fredags i Go som EBD. Fick min fria dryck med ett leende (+gratis nötter på ena flygningen) och crew verkade därefter kolla mot passargerarlistorna (papper) att jag verkligen var EBD. På första benet stod det tydligen EBG på mig och då kom de tillbaka och kollade diamantkort igen. Är det rutinen nu att crew kollar mot passagerarlistorna eller såg jag icke-diamantig ut? Har ingen invändning mot att de kollar listor utan har bara inte varit med om det förr. Har dock inte åkt Go på någon månad.

Det trodde jag också och nämnde det för crew. Det var nog crew som inte var helt uppdaterade. De verkade tro att det skulle stå EBD i listorna och jag hörde dem prata om att de hade en på 2F (jag satt på 17C) men det kan ju varit en pandion med manuell markering. Såg inte den delen av listan.

Toppen