Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Fick ett brev idag "Hej för att du använder ditt SAS EuroBonus World MasterCard - och gratulerar, du har blivit Diamantmedlem!". Så långt allt gott, blev just diamond.

Det nästa undrar jag över. Det står:

"Nu kommer dina resor med oss bli både enklare och mer behagliga."
Stämmer detta? Hur blir dom enklare som diamond? Mer behagliga?

"Det kommer du att märka redan när du bokar"
I de fall man vill boka den dyrare varianten av bonusresor möjligen. Eller va?

"på Flygplatsen"
Va? Vad får jag på flygplatsen? Högst prio på väntelista möjligen.

"och inte minst luften!"
VA??? Ljuger dom? Eller vad har jag missat?

"- men också i många andra sammanhang."
Jaha, vaddå? Finns väl inga partners som erbjuder någonting extra för Diamonds? Vilka är dessa många andra sammanhang?

Eller har jag missat något...

Nämensåatt, EBD är ju emellanåt trevligt.
OP-UP från Economy till Economy Extra vilket är ju väldigt trevligt (och economy var ju inte ens fullt).

Använde mig av quintessentially tjänsten för att boka en restaurang i New York och klev med bestämda steg in på denna toppkrog med en stjärna i guide michelin. Tyckte dock den verkade lite simpel till stilen, knappt någon vinlista, uteservering där det satt ungdomar i löpartights. Åt couscous (?) och lite annat marockanskt. Gott och prisvärt.

Nu visar det sig att det finns två restauranger i New York som heter Nomad. En trevlig (tror jag) stjärnkrog och ett couscoushak.

Lite synd att inte denna conciergeservice noterade detta och frågade först. :)

Seriously, som relativt nybliven Diamond skulle jag logga in och välja en goodiebag före min kvalificeringsperiod gick ut men va fan rent ut sagt, allt noll i laget förutom 6mån storytell abonnemang eller ett "eatcard". Allt annat 0 i lager och var ju faktiskt enl. Mig personligen annars bara skräp. Ni som lyckats få någonting vettigt kan ju bara känna er lyckliga!
Sjukt besviken!

Toppen