Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

maswan

Medlem
Låter märkligt. Kabinpersonalen ska ha dig utmärkt på sin karta över planet. Var det SAS Connect du flög med?
Det brukar dröja tills första som beställer läsk/smoothie/must innan nån kommer på "justja, kan du springa och hämta diamond-listan?", men ibland inte förrän jag visar appen med kortet. Jag har lagt till mig vanan att börja öppna appen om de börjar fippla med kortläsaren. Egen erfarenhet är väl att de missar 20-30% av gångerna, men det beror nog också på vilken rad man sitter på etc.
 

palmen

Moderator
Låter märkligt. Kabinpersonalen ska ha dig utmärkt på sin karta över planet. Var det SAS Connect du flög med?
SAS Connect brukar vara de som har bäst koll på detta, när det fallerar är det oftast mainland SAS som fallerar. Så var det åtminstone alltid för mig, underleverantörerna levererade nästan alltid fläckfritt medan det var mer vilda västern hos mainland sas.
 

Gnopps

Medlem
Det brukar dröja tills första som beställer läsk/smoothie/must innan nån kommer på "justja, kan du springa och hämta diamond-listan?", men ibland inte förrän jag visar appen med kortet. Jag har lagt till mig vanan att börja öppna appen om de börjar fippla med kortläsaren. Egen erfarenhet är väl att de missar 20-30% av gångerna, men det beror nog också på vilken rad man sitter på etc.
Jag kan inte minnas en endast gång då de inte automatiskt sett att jag har diamantkort på de 44 flygningar jag gjort i ekonomi med diamantkort. Men minnet är ju inte pålitligt så kan säkert ha hänt någon gång.
 

Kimmen00

Medlem
Fått recognition några gånger på long haul i C (innan pandemin) när de satsade lite på diamond..
Vanligtvis på short haul får man ölen/läsken gratis slängd till sig..
 

Jannes

Medlem
Det brukar dröja tills första som beställer läsk/smoothie/must innan nån kommer på "justja, kan du springa och hämta diamond-listan?", men ibland inte förrän jag visar appen med kortet. Jag har lagt till mig vanan att börja öppna appen om de börjar fippla med kortläsaren. Egen erfarenhet är väl att de missar 20-30% av gångerna, men det beror nog också på vilken rad man sitter på etc.
Jag har sett lite olika variationer på denna, ibland kommer de i förväg och snackar lite, två gånger har det kommit vattenflaska under boarding eller före servicen påbörjas. Tycker själv att man blivit bättre på denna bit med att veta var Diamond sitter, när jag först fick det så var det 1/3 gånger att man fick vifta med EB-kortet när de börjades prassla med kortmaskinen, nu minns jag inte när jag senast behövt göra något förutom någon enstaka "visst var du diamond? japp".
Tycker jag fått toppen-trevlig service på Connect till London, och man märker att man får oftast samma humör tillbaka som man bemöter med.

Anekdot från när jag första gången fick pröva Diamond-perk att flytta till tidigare flyg: CC räknade pax/kollade och undrade vem jag var då han hade senast uppdaterat listan innan utresan från ARN till LHR. Förklarade att jag hade tur som hann byta till tidigare, och därför är jag nog inte på listan. Grannen såg ut som ett frågetecken och undrade "jag visste inte det var så lätt att byta?" varvid jag fick kontra med "äh man behöver en viss statusnivå" och då glimmade det till i ögonen på CC. Fick supertrevlig service hela vägen hem.
 
Jag kan inte minnas en endast gång då de inte automatiskt sett att jag har diamantkort på de 44 flygningar jag gjort i ekonomi med diamantkort. Men minnet är ju inte pålitligt så kan säkert ha hänt någon gång.
Lite samma här. Jag är dock inte ute efter en gratis cola zero utan drivs mest av fåfänga om jag ska vara ärlig. Att man blir treated av SAS inför övriga passagerare är det jag gillar mest. Löjligt men sån är jag.
 
Toppen