Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Precis innan min kval-period går ut (okt24) kommer jag sakna 54 nivåpoäng. Är detta något SAS brukar kunna korrigera/efterskänka för att nå EBD eller är det bara att köpa lägsta antal nivåpoäng?

Precis innan min kval-period går ut (okt24) kommer jag sakna 54 nivåpoäng. Är detta något SAS brukar kunna korrigera/efterskänka för att nå EBD eller är det bara att köpa lägsta antal nivåpoäng?
Maila diamondmailen och fråga. Har för mig att EBD kan få en mindre korrigering på ca 200 nivåpoäng.

Så var det i alla fall före övergången till Skyteam. Hur det är nu vet jag inte.

Efter två samtal till kundtjänst så fick jag efterskänkt 54 poäng och är nu glädjande på andra sidan :).
Det var några år sedan sist jag var Diamond men då fick man välja en present. Hur är det idag? Jag har uppdaterat nästa veckas bokning med EBD - räcker det för att få tillgång till Diamantupplevelserna så som fri ombokning och gratis dryck i Go?

Efter två samtal till kundtjänst så fick jag efterskänkt 54 poäng och är nu glädjande på andra sidan :).
Det var några år sedan sist jag var Diamond men då fick man välja en present. Hur är det idag? Jag har uppdaterat nästa veckas bokning med EBD - räcker det för att få tillgång till Diamantupplevelserna så som fri ombokning och gratis dryck i Go?

Grattis! Det är ingen present tyvärr. Men du kan gi bort gold till någon du tycker ska ha det. Fri dryck och ombokning borde fungera direkt när du har ditt EBD nummer i bokningen. Ett tipp kan vara om du flyger när det är dags för lunch eller middag i Europa kan du fira nya statusen med gratis Cava och en pre-booked smash burger :)

Bra tips! Är burgare o Cava ngt jag aktivt måste lägga in i bokningen?
Och hur är det med lounge vid ankomst - är det kvar? Kan inte se nåt om det på hemsidan…

Bra tips! Är burgare o Cava ngt jag aktivt måste lägga in i bokningen?
Och hur är det med lounge vid ankomst - är det kvar? Kan inte se nåt om det på hemsidan…
Burgare behöver du förbeställa och kostar 75 SEK.
Cava behöver INTE förbeställas och är gratis för diamanter.

Lounge on arrival finns kvar, men bara om du flyger SAS:

Fri tillgång till lounge​

Dra fördel av fri tillgång till SAS Gold Lounge när du flyger med SAS eller Widerøe. Du kan ta med en gäst om gästen reser på en SAS- eller SkyTeam-flygning eller upp till fyra närmaste familjemedlemmar (make/maka, partner, föräldrar, barn) om de reser på samma flygning med SAS eller SkyTeam som du.
Du kan dessutom nyttja loungen vid ankomsten om du flyger med SAS.

Toppen