Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Så har man efter 22 år som EB medlem blivit Diamond i helgen. Spanade in att det finns en concierge tjänst. Är det någon som brukar den och hur står den sig? Jag har redan concierge genom Amex Platinum och Grand Luxury Hotels som är bra på att fixa bord etc på resor. Frågan är om man behöver en till :) (Hittade en egen tråd för det men det stod inget direkt aktuellt där.)

En annan fråga är om ni andra upplevt någon extra bra service på andra star alliance bolag pga diamond jämfört med gold?
Jag har inte conciergertjänsten så vet ej hur den är, men tänk på att väljer du den så räknas det som ditt val ur goodie bagen. Dvs då kan du inte beställa något annat.
På Lufthansa och Swiss har jag blivit uppmärksammad som EBD. Oftare där än på SAS.

Jag har inte conciergertjänsten så vet ej hur den är, men tänk på att väljer du den så räknas det som ditt val ur goodie bagen. Dvs då kan du inte beställa något annat.
På Lufthansa och Swiss har jag blivit uppmärksammad som EBD. Oftare där än på SAS.
Tack Jakob, det var en mycket bra detalj som jag missat. Kul att Lufthansa och Swiss uppmärksammar EBD!

bhen

Medlem
Yes och det går inte längre att hoppas på att kunna ge bort både före och efter ditt brytdatum
Efter ett yxskaft-svar från diamond-mailen fick jag nu denna bekräftelse på att ovanstående gäller.
I den mån en bekräftelse från sas-agent är något att lita på, jag väljer att göra det denna gången :

"När du loggar in på www.sas.no så står det just nu att din kvot för att ge bort kort gäller fram tills slutet av din kvalificeringsperiod, men det stämmer inte. Din möjlighet att ge bort ett Guldkort eller två Silverkort gäller under giltighetstiden för ditt Diamantkort, som pågår från och med att du blev uppgraderad fram tills sista april 2019. Kort du inte har gett bort inan dess kommer att förfalla."

mha321

Medlem
Jag vet inte om ni andra märkt det men jag upplever att det är betydligt lättare att bli ombokad till ett tidigare flyg på go biljett.
Idag frågade jag vid gate och fick för andra gången i rad svaret: ”jamen du är Diamond så det löser vi”. Kan vara personen, men vill hoppas det är en ”perk”.
Min uppfattning är att det är en kombination.

Jag har fått ja på att byta när personen framför mig i kön fått nej med motsvarade kommentar.

Men jag har också fått nej ibland, med hänvisning till reglerna.

Så jag tror det krävs både ebd och rätt person i disken.

aruba1

Medlem
Min uppfattning är att det är en kombination.

Jag har fått ja på att byta när personen framför mig i kön fått nej med motsvarade kommentar.

Men jag har också fått nej ibland, med hänvisning till reglerna.

Så jag tror det krävs både ebd och rätt person i disken.
Ja, håller helt med mha321, det beror mycket på vem som står i gaten. Nu är jag EBD och flyger oftast i Plus och det har inte varit några problem att komma med en tidigare avgång. Senast för en timme sedan bad jag killen i gaten på Arlanda att flytta mig till en tidigare flight. Det enda han undrade om jag hade Plusbiljett.

mha321

Medlem
Ja, håller helt med mha321, det beror mycket på vem som står i gaten. Nu är jag EBD och flyger oftast i Plus och det har inte varit några problem att komma med en tidigare avgång. Senast för en timme sedan bad jag killen i gaten på Arlanda att flytta mig till en tidigare flight. Det enda han undrade om jag hade Plusbiljett.
I plus är det nog hyfsat lätt även utan status. Står du framme vid gaten så har de inget att förlora på att flytta dig.

mha321

Medlem
Mer än att urholka reglerna då. Men detta är en fin "inofficiell" förmån som jag har 100 % på.
Right. Men om man har en biljett i plus så har man redan en ombokningsbar. Visserligen kan de tappa fare difference, men de har ändå en kund som faktiskt betalat för flexibilitet.

Agö

Medlem
Right. Men om man har en biljett i plus så har man redan en ombokningsbar. Visserligen kan de tappa fare difference, men de har ändå en kund som faktiskt betalat för flexibilitet.
Absolut, men de är ju galet strikta med att inte boka om utan fare difference över telefon eller via nätet. Jag skulle inte pröjsa för detta så länge jag vet att jag med näst intill 100 % säkerhet kommer med ändå. Jag hade ju den här sköna incidenten på Arlanda förra året.

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 305 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen