Ja tydligen.Härom tvista de lärde då alltså?
B
Något i stil med (på löpet givetvis) "SAS VIP-kunder rasar! Kan endast ge bort ett guldkort!"hehe nej jag tänkte gråta ut i Expressen, är inte det bättre strategi?
Om det är poängen från resan dit som ska ge dig ebg skulle jag säga att sannolikheten är mycket låg. Troligen har poängen inte ramlat in så att du är ebd i tid för flygningen - och ännu mindre chans på i tid för cu.
Håller med, om @Juancarlos inte är borta typ 2+ veckor och enkel resa ger 5K så är chansen minimal att du fått in poängen i tid för hemresan. Ibland går det iofs snabbt, men aldrig när man verkligen vill det.
Jag skulle buda på uppgradering, CU känns osannolikt.
Jag vågar påstå att du inte kom i fråga för CU på den flighten eftersom du blev diamond så sent innan flighten.men ändå lite lite besviken att varken bud eller CU gick igenom när det fanns lediga stolar.
Sant @agehall , men ändå intresserad av hur kommer det sig att expertflyer visade ett proppfulltflyg när det uppenbarligen fanns massa säten tillgängliga, är det för att SAS inte vill sälja dem, eller att de hellre säljer uppgraderingar i Check-in?
Det kan finnas hur många anledningar som helst. I grund och botten är det helt enkelt så att uppgraderingar inte är en rättighet så det är inget du kan förvänta dig oavsett hur fullt/tomt det är ombord. Det är bara amerikanska bolag som uppgraderar folk tills premiumkabinerna är fulla, europeiska och asiatiska bolag väljer att inte urvattna sina produkter på samma sätt.Sant @agehall , men ändå intresserad av hur kommer det sig att expertflyer visade ett proppfulltflyg när det uppenbarligen fanns massa säten tillgängliga, är det för att SAS inte vill sälja dem, eller att de hellre säljer uppgraderingar i Check-in?
SAS Diamond Support skrev:Det är möjligt att du fått bokningen gjord av oss tidigare över mail men
på grund av nya direktiv så måste jag dessvärre säga ifrån. Nya
bokningar eller ombokningar behöver bokas över telefon numera. Kontakta
gärna Amex 2-4-1 på 018 480 91 67 så kan dom hjälpa dig boka resan.