Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Påverkar "specialmat(vegetarian)" möjlighet att få en CU eller Plusgrade? Någon som har lyckats?

Möjligheten att få Plusgrade uppgradering påverkas inte av specialmat. Jag har lyckats med detta flera gånger.
Möjligheten att få CU är dock begränsad. Jag har varit EBD i över 2 år och fått CU från GO till PLUS två gånger enbart.
OP Up och köpa uppgradering på flygplatsen samma dag som avgången går inte.

Jag har diskuterat detta flera gånger med SAS, framför allt gällande CU, då jag tycker att det är fel att lojaliteten från en resenär med specialmat faktiskt inte värdesätts på samma sätt som för vanliga resenärer. Kundtjänst hänvisar bara till regler. Jag har dock diskuterat detta med personer i SAS ledning också som håller med om att det inte är riktigt rättvist men att det skapar vissa praktiska utmaningar för att kunna hantera detta. Man har dock lovat att titta på det för att se om det går att lösa. Vad ett sådant löfte är värt kan jag inte säga. Det står väl skrivet i stjärnorna.

Då jag saknar 5000 baspoäng för att bli Diamond åker jag iväg på min första mileage-run till HKG med SAS. Åker Business dit som EBG och hem 2 dagar senare som förhoppningsvis nybliven EBD i Plus. Nu till min fråga, Hur stor är sannolikheten att man kan få en CU till Business från Plus på hemresan? Finns det en liten liten möjlighet eller ska man buda på en uppgradering?

Då jag saknar 5000 baspoäng för att bli Diamond åker jag iväg på min första mileage-run till HKG med SAS. Åker Business dit som EBG och hem 2 dagar senare som förhoppningsvis nybliven EBD i Plus. Nu till min fråga, Hur stor är sannolikheten att man kan få en CU till Business från Plus på hemresan? Finns det en liten liten möjlighet eller ska man buda på en uppgradering?
Om det är poängen från resan dit som ska ge dig ebg skulle jag säga att sannolikheten är mycket låg. Troligen har poängen inte ramlat in så att du är ebd i tid för flygningen - och ännu mindre chans på i tid för cu.

Om det är poängen från resan dit som ska ge dig ebg skulle jag säga att sannolikheten är mycket låg. Troligen har poängen inte ramlat in så att du är ebd i tid för flygningen - och ännu mindre chans på i tid för cu.

Håller med, om @Juancarlos inte är borta typ 2+ veckor och enkel resa ger 5K så är chansen minimal att du fått in poängen i tid för hemresan. Ibland går det iofs snabbt, men aldrig när man verkligen vill det.

Jag skulle buda på uppgradering, CU känns osannolikt.

Jag kom precis över Diamond-gränsen för första gången, sista månaden i min kvalperiod som går ut nu i Januari.
Jag kan ge bort ett guldkort nu, står "Som EuroBonus Diamondmedlem kan du gir bort 1 Gullkort eller 2 Sølvkort. Din nåværende kortkvote utløper 31 January 2018."

Vad tror ni, om jag ger bort ett nu kommer kommer det påverka om jag får gett bort ett till efter 31/1 eller ej?

Jag vill ge bort 1 till en vän men han har fortfarande guld i grace-period så kan inte det förrän 1e Mars.
Strategi?

Jag kom precis över Diamond-gränsen för första gången, sista månaden i min kvalperiod som går ut nu i Januari.
Jag kan ge bort ett guldkort nu, står "Som EuroBonus Diamondmedlem kan du gir bort 1 Gullkort eller 2 Sølvkort. Din nåværende kortkvote utløper 31 January 2018."

Vad tror ni, om jag ger bort ett nu kommer kommer det påverka om jag får gett bort ett till efter 31/1 eller ej?

Jag vill ge bort 1 till en vän men han har fortfarande guld i grace-period så kan inte det förrän 1e Mars.
Strategi?
Det här har diskuterats till leda...ett guldkort kan ges bort för varje gång du blir Diamond. Hur många gånger kommer du ha uppnått Diamond den 1a februari?

Ok, lite missvisande text då att min kvot går ut 2018-01-31. Men om jag väntar med att ge bort förs det över efter det datumet alltså?
B

Toppen