Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Flög ner till Paris i lördags och tog en bild på familjens (tilltagna :) ) fika. Nu när jag tittade igenom bilderna ser jag att en del av vagnen fastnade och såg då att mitt namn och plats står skrivet där med ett par till ovanför. Skönt att få ett flyg där familjen kan se att det ger något att hålla lite koll på sina poäng och inte ett flyg där man får förklara reglerna för CC.

P1020214.JPG

Tycker att SAS resurser ska läggas på att utveckla något som är av värde för oss resenärer istället för att dela ut skräp i en Goodie Bag. Poängrea i affärsklass, en väl fungerande IT-infrastruktur, möjlighet att boka/ändra säte i appen.
Håller med. Men om de har en godispåse så vore det bra om de har något vettigt godis att erbjuda, eller bara lägga ner den biten. Ungefär som med prioboardingen. Det blir ju bara pinsamt som det är nu :(

Är det inte lite märkligt att man inte underhåller utbudet bättre!?
Tycker att SAS resurser ska läggas på att utveckla något som är av värde för oss resenärer istället för att dela ut skräp i en Goodie Bag. Poängrea i affärsklass, en väl fungerande IT-infrastruktur, möjlighet att boka/ändra säte i appen.
Eftersom man framhåller Goodie (Baddie?) Bag i marknadsföringen så borde den ha ett innehåll också. Att det finns saker närmare kärnfrågan resande man kunde fokusera på är sant, men nu finns påsen där och om den i princip är tom så kan man ju fundera på om det är en medveten korrelation med servicenivån i övrigt eller bara ett olyckligt sammanträffande.

Eftersom man framhåller Goodie (Baddie?) Bag i marknadsföringen så borde den ha ett innehåll också. Att det finns saker närmare kärnfrågan resande man kunde fokusera på är sant, men nu finns påsen där och om den i princip är tom så kan man ju fundera på om det är en medveten korrelation med servicenivån i övrigt eller bara ett olyckligt sammanträffande.
Jag kanske uttryckte mig slarvigt. Jag tycker gott att man kan lägga ned godispåsen. Därför bryr jag mig inte heller om olika valmöjligheter. Kan detta verkligen vara något som frekventa resenärer efterfrågat, undrar jag?

Toppen