Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

På flight från Oslo-Stockholm hörde ja purser säga 4 diamant, varav 3 i go. Kanske dom försöker hålla koll?
Trevligt att de försöker, men om de nu kollar upp det och sen skiter i det så är det ju värdelöst på riktigt. Efter en liten tid av otrohet mot SAS så blev jag återigen påmind om hur värdelösa det är i jämförelse med andra icke-lcc-bolag. Jag får ju bättre service som statuslös på andra bolag än som EBD hos SAS.
 

D100

Medlem
Sitter nu på SK903 och direkt efter start så gick en i personalen runt och klistrade upp gula klistermärken på dom platser där det satt Diamond och Pandion passagerare. Jag uppgraderades via Optiontown till Plus. Ska flyga hem med SK940 på fredag så det ska bli intressant och se om optiontown levererar för sista gången.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    35,4 KB · Visningar: 314
  • Gilla
Reactions: olo

D100

Medlem
Dom sitter fortfarande kvar och vi har flyga straxt över 4 timmar. Gick runt och tittade och i plus och eco så fanns det totalt 5-6st gula klistermärken.
 
Flög idag SK695 CPH-VIE. Fick ingen recognition men uppenbarligen hade CC koll för efter att jag gjort mina dryckesbeställningar frågade hon mig om jag hade kortet. "Vaddå?", svarade jag. "Har ni inte det på era listor?" "Jo, men vi har fått instruktioner om att vi måste se korten också", fick jag då till svar. Så jag fick visa mitt diamantkort, trots att hon tydligen redan visste att jag var diamant. Lite konstigt kan jag tycka. Ingen stor ansträngning från min sida, men ändå.
 
Flög idag SK695 CPH-VIE. Fick ingen recognition men uppenbarligen hade CC koll för efter att jag gjort mina dryckesbeställningar frågade hon mig om jag hade kortet. "Vaddå?", svarade jag. "Har ni inte det på era listor?" "Jo, men vi har fått instruktioner om att vi måste se korten också", fick jag då till svar. Så jag fick visa mitt diamantkort, trots att hon tydligen redan visste att jag var diamant. Lite konstigt kan jag tycka. Ingen stor ansträngning från min sida, men ändå.
Vad de nu ska ha de till, det kan ju knappast utgöra någon vettig skillnad att ha ett fysiskt kort. Drog de kortet på något sätt, eller ville de bara se det?
Det kan väl inte vara något krav att man ska ha kortet med sig för att nyttja förmånerna... Men jag är inte förvånad :rolleyes:
 
Toppen