Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Är det bara jag som rent ut sagt ogillar fysisk recognition?

Jag vill inte bli tilltalad vid namn, jag vill inte bli serverad först - jag uppskattar courtesy upgrades (absolut den största motivationen för mig att flyga sas till USA.), seat block, samt att kunna ge bort guldkort till frun.

-1

Jag vill inte bli tilltalad vid namn, jag vill inte bli serverad först - jag uppskattar courtesy upgrades (absolut den största motivationen för mig att flyga sas till USA.), seat block, samt att kunna ge bort guldkort till frun.

Jag trodde jag hörde till den kategorin, men upplevde det faktiskt positivt den gången jag gick det på min första diamantflygning, ca 30 flighter sedan.

Det sagt så är courtesy upgrade, ge bort guldkort och gratis smoothie viktigare förmåner för mig också.

Nej, det är inte bara du!
Under min tid som Pandion var det vanligt (som Diamond har det hänt 1 gång) & ibörjan var det nog lite kul/spännande, men sen började jag uppleva att det var lite besvärande när pursern kom & skulle prata. Inte så att det var otrevligt, utan mer att de andra i Cabin "stirrade" efteråt & funderade på vem jag var som fick attention osv. Gick tom så långt att en person frågade vem jag var & om jag var känd på ngt sätt...:-( iofs komiskt isig, men inget jag eftersträvar.
Det jag vill när jag reser är att sätt på min mina QC20i & sen landa så jag är framme. Uppskattar Priority Boarding, seatblock, men sen behövs det inter mer som är synligt i Cabin. Tar gärna CU, gillar att poängen inte försvinner (bra SAS att vidareföra det ifrån EBP). Guldkortet ger jag till svärmor så hon blir glad...:)

Nej, det är inte bara du!
Under min tid som Pandion var det vanligt (som Diamond har det hänt 1 gång) & ibörjan var det nog lite kul/spännande, men sen började jag uppleva att det var lite besvärande när pursern kom & skulle prata. Inte så att det var otrevligt, utan mer att de andra i Cabin "stirrade" efteråt & funderade på vem jag var som fick attention osv. Gick tom så långt att en person frågade vem jag var & om jag var känd på ngt sätt...:-( iofs komiskt isig, men inget jag eftersträvar.
Haha, då gillar du inte First Class heller va? Lufthansa Arrival Service på outstations är verkligen humor i detta avseende. Vallad förbi apflocken med "Coming through" som enda utrop.

Det finns uttryck inom restaurangbranschen "Bra service är den som inte märks"

Visst, men ett litet "hej maswan, vad vill du ha idag?" när de kommer med serveringsvagnen ger ju faktiskt en viktig bit information till mig relativt smidigt, nämligen att de har koll. Och då slipper man ju procesen när de ber om betalt för min smoothie för att jag sedan ska vinka med kortet och få en "ojdå, ser man på!" (5 av 5 segment senaste resan).

Om det här alltid funkade kanske det inte behövdes, men "hej maswan, vad vill du ha idag?" är ju också bara ett ord mer än "hej, vad vill du ha idag?", så det är ju inte stor omväg att ta.

Jag förespråkar inte extrabesök eller för den delen det jobbiga pladdret i flera paragrafer hos vissa hotell vid incheckning om ojojoj så viktig jag är som har nån slags status i deras program, när jag mest bara vill få mitt rum så snabbt som möjligt så jag kan få sova.

Haha, då gillar du inte First Class heller va? Lufthansa Arrival Service på outstations är verkligen humor i detta avseende. Vallad förbi apflocken med "Coming through" som enda utrop.
Hmm, den har jag inte provat, men jag kan nog se att jag skulle gilla det eftersom det skulle speeda up min process i immigration/transfer så då är det OK. Dessutom så slipper jag förmodligen sitta med dem i Cabin under x tidsenheter...:) Allt som gör att min resa blir smidigare i immigration är OK, då struntar jag i att folk blänger. BKK, var så förr, då stod SAS personal med en skylt & sen fick man gå med dem & gick ett snabbspår. Så det var helt topp!

Toppen