Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Verkar som om många är missnöjda med bristande "recognition" som diamond, men är detta verkligen så viktigt tycker ni? Själv känner jag inget större behov av att cabin crew ska hålla på "fjäska" och ge en extra uppmärksamhet, skulle snarare kännas lite obekvämt om det inte sker med en viss finess.

De rent konkreta förmånerna tycker jag är betydligt viktigare - ge bort guldkort, complementary upgrades, soft landing till guld, snabba svarstider hos kundsupporten, gratis dryck om man åker go, mm. Helt klart ett mervärde utöver guld. Tycker även att de diamond-events som ordnas regelbundet är riktigt bra. Fanns exempelvis möjlighet att köpa VIP-biljetter till melodifestivalens final för 30k poäng för två pers tidigare. Och för några veckor sedan arrangerades ett par riktigt trevliga champagneprovningar som man hade möjlighet att delta på för blygsamma 500 poäng per person.
För mig är recognition helt oväsentligt, men det kanske beror på resmönster och att jag nästan alltid sover eller möjligtvis tittar på film eller jobbar med NC hörlurar - inte så social helt enkelt. Jag begär inte någnting "extra" men jag blir irriterad om de inte är uppmärksamma och trevliga, oavsett om det är på flyg, restaurang, hotell eller i affärer.

Är det någon som vet vad som gäller vid försenat bagage från SAS (minst 24 timmar) när man flugit business till USA med diamant-status. Hur mycket får man köpa ersättningskläder för?

OS-resa till Rio finns nu i Diamant-butiken. Man får se idrott och mingla med danska OS-truppen för 180000 poäng + 30000 SEK för två personer. Flyg med Iberia(!) i ekonomiklass ingår...

Verkar som om många är missnöjda med bristande "recognition" som diamond, men är detta verkligen så viktigt tycker ni?

Det handlar om mer än att någon ska "fjäska" för en - genom att snyggt och diskret komma och hälsa på folk med status i kabinen visar personalen att de faktiskt har koll på sina statuspassagerare och det finns ett klart samband mellan att detta sker och att servicen under resten av flighten är bra om du frågar mig.

Inget fel på Iberia! :D

Säkert inte men vill man verkligen flyga i ekonomiklass till Rio..?

Toppen