Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

mha321

Medlem
Tänk på att en CA kan ha 5-6 flygningar per dag och memorera vad status paxen sitter kan inte vara lätt speciellt när man vänder på 20-25 minuter och listan kommer ju när alla har bordat . Samtliga CA skall få en IPad någon gång i sommar för att bland annat hålla koll på detta.
Absolut. Därför är det ju i grunden bra att de ser till att ta ut listan om de är osäkra, vilket är precis det som hon påminde om denna gång.

Sedan kan man ju fråga sig, faktiskt, om just det blir bättre av en iPad. Måste ju vara bra mycket osmidigare att dra runt på en sådan på vagnen än en lista med 6 positioner och namn. Men förhoppningsvis innehåller den mer än bara just den listan :)
 

011430121

Medlem
Absolut. Därför är det ju i grunden bra att de ser till att ta ut listan om de är osäkra, vilket är precis det som hon påminde om denna gång.

Sedan kan man ju fråga sig, faktiskt, om just det blir bättre av en iPad. Måste ju vara bra mycket osmidigare att dra runt på en sådan på vagnen än en lista med 6 positioner och namn. Men förhoppningsvis innehåller den mer än bara just den listan :)
Delvis min tanke, men det fungerar för kabinchefen på BA så det kommer nog att fungera för alla som arbetar i kabinen på SAS.
SAS udruller iPads til kabinepersonalet
 

Canadien

Medlem
Sedan kan man ju fråga sig, faktiskt, om just det blir bättre av en iPad. Måste ju vara bra mycket osmidigare att dra runt på en sådan på vagnen än en lista med 6 positioner och namn. Men förhoppningsvis innehåller den mer än bara just den listan :)

Nu är ju SAS IT säkert inblandat, men om jag skulle kravställt denna iPadlösning så skulle allt gå genom den - inte bara en digital versiob av passagerarlistan, betalning för go-dricka, visar var specialmat är beställd, säten markerade med status, e t c. Så det _skulle_ nog kunna underlätta.
 
Hmm... Polaren, aka @simon_says91 har ju rätt bra koll på sådant dära :)

Men hur blir det om man inte intjänat ett EBD, får man använda förmånerna igen när man har dom dära två månader "fallskärm"?

Högst tveksamt. Vore ju helt galet.
Det funkar att ge bort både guldkort och beställa goodiebag under sin grace-period. Det betyder att man kan som mest ge bort tre guldkort. Däremot så upptäckte jag precis att när man blir diamond igen under samma period som innefattade grace-perioden så kan man inte ge bort ett guldkort / beställa goodie bag igen. Man skulle kanske ta kontakt med kundtjänst för att se om man kan göra det manuellt.
 
Det funkar att ge bort både guldkort och beställa goodiebag under sin grace-period. Det betyder att man kan som mest ge bort tre guldkort. Däremot så upptäckte jag precis att när man blir diamond igen under samma period som innefattade grace-perioden så kan man inte ge bort ett guldkort / beställa goodie bag igen. Man skulle kanske ta kontakt med kundtjänst för att se om man kan göra det manuellt.
Nu är jag inte med. Grace perioden ligger ju efter kvalificeringsperioden och skulle du få Diamond då så är du inne i den nya perioden och då kan du ge bort.
Om du i en nuvarande period redan har gett bort så kan du inte ge bort igen.
 
Nu är jag inte med. Grace perioden ligger ju efter kvalificeringsperioden och skulle du få Diamond då så är du inne i den nya perioden och då kan du ge bort.
Om du i en nuvarande period redan har gett bort så kan du inte ge bort igen.
Om man är diamond en period, och sen inte når upp till kriterierna för diamond som kan du ändå ge bort ett guldkort / beställa goodie-bag under grace period. Om du efter en tid blir diamond igen, så kan du inte ge bort ett kort under den kvalificeringsperioden.

Säg att ditt år är från 1/1 till 31/12. Du blir diamond den 1/6 år 1 då ser det ut som följer
År 1: 1/6 - 31/12 Diamond, du kan ge bort ett guldkort
År 2: 1/1 - 31/12 Diamond, du kan ge bort ett guldkort
Når ej upp till Diamond utan åker ner till Guld år 3
År 3: 1/1 - 31/3 Diamond grace-period, du kan ge bort ett guldkort
År 3: 1/4 - 30/9 Guld
Du kvalificerar till Diamond
År 3: 1/10 - 31/12 Diamond, du kan EJ ge bort ett guldkort
 

Seinan

Medlem
Det funkar att ge bort både guldkort och beställa goodiebag under sin grace-period. Det betyder att man kan som mest ge bort tre guldkort. Däremot så upptäckte jag precis att när man blir diamond igen under samma period som innefattade grace-perioden så kan man inte ge bort ett guldkort / beställa goodie bag igen. Man skulle kanske ta kontakt med kundtjänst för att se om man kan göra det manuellt.

Pratade med kundservice och som jag förstod det är anledningen till att man får diamond förmånerna i grace perioden ett systemfel, SAS it helt enkelt. Hon sa att hon inte kan rekomendera att man gör så men att det går och dom avser inte dra tillbaka utnytjade gåvor som give away card i alla fall :)

Om man är diamond en period, och sen inte når upp till kriterierna för diamond som kan du ändå ge bort ett guldkort / beställa goodie-bag under grace period. Om du efter en tid blir diamond igen, så kan du inte ge bort ett kort under den kvalificeringsperioden.

Säg att ditt år är från 1/1 till 31/12. Du blir diamond den 1/6 år 1 då ser det ut som följer
År 1: 1/6 - 31/12 Diamond, du kan ge bort ett guldkort
År 2: 1/1 - 31/12 Diamond, du kan ge bort ett guldkort
Når ej upp till Diamond utan åker ner till Guld år 3
År 3: 1/1 - 31/3 Diamond grace-period, du kan ge bort ett guldkort
År 3: 1/4 - 30/9 Guld
Du kvalificerar till Diamond
År 3: 1/10 - 31/12 Diamond, du kan EJ ge bort ett guldkort

Precis så jag tolkar det.
 
Toppen