Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

andreas

Medlem
Med den nivån på kompensation så borde det ju bli rätt dyrt för sas om folk faktiskt skickar in... Jag misstänker att de flesta idag bara struntar i beställningen när det händer, så det syns inte för sas hur mycket fel som görs.

Så sant. Har efter detta inte tänkt att vara sen med att föreslå betalning om CC har synpunkter men nu har det fungerat de senaste ~25 flygningarna utan problem. Visar dock alltid kortet utan uppmaning.
 

Kris

Medlem
Hade liknande händelse för ett tag sedan men då inrikes där det gällde en vatten OCH en smoothie. CC var absolut inte på diskussionshumör utan jag fick snällt betala smoothien.
Smoothie-gate 2.0. Tipsa Aftonbladet!
Avnjöt en mangosmoothie i SAS A330 för 15 timmar sedan. Gott! Dock fick jag dra fram kortet.

"Hur vill du betala?"
"Jag är EBD"
"jaha, jag har inte listan här"
"nähä, behöver du se kortet då?"
"ja, det hade varit enklast så"
...
...
 

olo

Medlem
Jag satt i dag på 1D på ett fullsatt plan från Göteborg och tjuvlyssnade lite på CC på klaffsätet längst fram.

De tar under starten fram manifestet (som är långt) och letar upp alla Diamonds och kollar var de sitter och vart de skall. Kabinchefen sammanfattar vilka det är: 6 st, 4 i Go och 2 i Plus. Jag förvånas att det inte är fler. Han skriver upp deras platsnummer på manifestet. Jag förvånas igen över att nästan alla valt A-säte.

Kollegan pekar på hans lista och säger "då är de bara de vi behöver ha koll på". Jag uppfattar det som att hon syftar/pekar på de i GO, med fri dryck. Kabinchefen rättar och säger "nej, vi skall ju uppmärksamma alla."

Sen släpptes den rödvitrandiga gardinen ut och jag fick tyst kommunicera med den istället i väntan på min Ramlösa.
 

M@GNÜS

Medlem
Sant, tack. Dumt av mig att inte tänka på det. Funkar ju dock inte i flight safe-mode, såvida inte wifi finns ombord...Men kanske kan man ändra appen så att den sidan funkar utan uppkopping (såvida man inte tar en bild av det). Det är ju givetvis det mest logiska/tidsenliga.

Appen fungerar fint i Flight mode... Självklart kan du ju inte göra så mycket, men visa "tier level benefits" bör gå utmärkt.
Jag använde appen (i Flight mode utan wi-fi) för att visa mitt Diamond-kort i måndags då jag inte fått det fysiska ännu...
 

Moco

Medlem
Appen fungerar fint i Flight mode... Självklart kan du ju inte göra så mycket, men visa "tier level benefits" bör gå utmärkt.
Jag använde appen (i Flight mode utan wi-fi) för att visa mitt Diamond-kort i måndags då jag inte fått det fysiska ännu...

Okej, det är bra. Kortet kan du få fram i flight mode, men inte tier level benefits."
För mig fungerar det inte att plocka fram den sidan i flight mode iallafall.
 
Toppen