Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Igår ARN-FRA, jag sitter i GO och beställer en Mikkeller. Det är självaste pursern som serverar. Pursern: "Desvärre är bara alkoholfria drycker fria för Diamond, du måste betala för det". Jag frågar om något har ändrats och att det är sedan ett år tillbaka som det har ingått för Diamond. Pursern: "Nej, det är bara alkoholfria som ingår". När jag sedan tar fram kreditkorten säger hon att dom gör ett undantag denna gång. Hur svårt kan det vara att ha koll pä det här?

Dåligt, och det ska alltid påpekas tydligt men korrekt i dessa situationer. Onödigt att bråka om det, då bättre att betala och skicka in kvittona till SAS för ersättning.

Det är nästan så SAS får trycka upp någon form av plastkort till t.ex. Diamond där förmånerna framgår tydligt och som man kan bära med sig eftersom den egna personalen inte klarar av det.
 
Dåligt, och det ska alltid påpekas tydligt men korrekt i dessa situationer. Onödigt att bråka om det, då bättre att betala och skicka in kvittona till SAS för ersättning.

Det är nästan så SAS får trycka upp någon form av plastkort till t.ex. Diamond där förmånerna framgår tydligt och som man kan bära med sig eftersom den egna personalen inte klarar av det.
Bara dra upp SAS appen och trycka upp i ansiktet på de ju!

image.png
 
Det är ju jättekrångliga regler, så inte så konstigt att det är så svårt. Gratis dryck på alla flyg. Endast alkoholfritt på inrikes. Den där kan man nog inte hålla i huvudet länge inte, med så många detaljer...
Vad sa du nu, fria alkoholhaltiga drycker inrikes och bara smoothie utrikes. Eller nej, nötter från den högra vagnen inrikes och kaffe från den vänstra "gratis"-vagnen utrikes? Nej.. Jag har glömt vad du skrev, kan du skriva det igen?
 
Hade liknande händelse för ett tag sedan men då inrikes där det gällde en vatten OCH en smoothie. CC var absolut inte på diskussionshumör utan jag fick snällt betala smoothien. Skickade in kvittot samt en beskrivning till Diamantsupporten. Fick ersättning för smoothien, ordentlig ursäkt och kompensation om 10.000 poäng.
Så även om händelserna inte är identiska tycker jag du ska rapportera det inträffade.
Med den nivån på kompensation så borde det ju bli rätt dyrt för sas om folk faktiskt skickar in... Jag misstänker att de flesta idag bara struntar i beställningen när det händer, så det syns inte för sas hur mycket fel som görs.
 
Toppen