Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Lite återkoppling från tisdagens flygande.
På resan ner till Bryssel så fick jag precis det jag beställde utan ens en antydan till att fråga om jag var Diamond, han som serverade hade med andra ord stenkoll.
På hemresan fick jag vad jag önskade utan problem men med kommentren "Du är diamond, eller hur?". Tycker i sig inte att det är fel att de "dubbelkollar" detta, inget jag stör mig på. Beställde sedan in en till runda och pursern kom med dricka och betalmaskinen och jag fick påtala att jag var diamond. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt för att hon missat det. När jag sedan gick av bad hon om ursäkt ytterligare en gång. Det visar ju åtminstone att hon tog diamonds på allvar.

Allt som allt vädligt nöjd med dagens flygande (och ölköp), den obefintliga stoppningen i stolen på både nerresa och hemresa får dock inga plus över huvud taget.

Stod stilla innan taxi ut en stund i Dublin i förra veckan, då kom flygvärdinnan och pratade med första bästa Diamond, som råkade vara jag, om ditten o datten. Satt i Go, och samma flygvärdinna undvek ta betalt för maten jag beställde med. "Det löser vi sen". Ok. Gratis är gott.

Kommer heller ej in. "Technical error: HTTP Error: cURL ERROR: 28: Operation timed out after 30000 milliseconds with 0 bytes received
url" Kanske de fyller på godispåsen? :D

Igår ARN-FRA, jag sitter i GO och beställer en Mikkeller. Det är självaste pursern som serverar. Pursern: "Desvärre är bara alkoholfria drycker fria för Diamond, du måste betala för det". Jag frågar om något har ändrats och att det är sedan ett år tillbaka som det har ingått för Diamond. Pursern: "Nej, det är bara alkoholfria som ingår". När jag sedan tar fram kreditkorten säger hon att dom gör ett undantag denna gång. Hur svårt kan det vara att ha koll pä det här?

Igår ARN-FRA, jag sitter i GO och beställer en Mikkeller. Det är självaste pursern som serverar. Pursern: "Desvärre är bara alkoholfria drycker fria för Diamond, du måste betala för det". Jag frågar om något har ändrats och att det är sedan ett år tillbaka som det har ingått för Diamond. Pursern: "Nej, det är bara alkoholfria som ingår". När jag sedan tar fram kreditkorten säger hon att dom gör ett undantag denna gång. Hur svårt kan det vara att ha koll pä det här?

Hade liknande händelse för ett tag sedan men då inrikes där det gällde en vatten OCH en smoothie. CC var absolut inte på diskussionshumör utan jag fick snällt betala smoothien. Skickade in kvittot samt en beskrivning till Diamantsupporten. Fick ersättning för smoothien, ordentlig ursäkt och kompensation om 10.000 poäng.
Så även om händelserna inte är identiska tycker jag du ska rapportera det inträffade.

Toppen