Jaså. Och vet du vad min erfarenhet är? Nu hårddrar vi det lite, men inte fan är SAS kabinpersonal objektivt värre än säg;
* FA på asiatiska flygbolag som bokstavligen är och beter sig som snorungar
* Sönderstressade FA på LCC som tycks ha dödsönskan i blicken
* Amerikansk kabinpersonal som är ännu tjockare, äldre och gnälligare än de värsta SAS-dinosaurierna
* Franska FA som ger en dödsblicken när man försöker sig på att prata engelska med dem
* BA-personal som tror att deras jobb är att stänka rosenvatten på kändisar och fullkomligen skita i alla andra passagerare
Inte för att vara sådan, men dina personliga erfarenheter är lika irrelevanta för mauricios val av flygbolag som mitt dito är. Kan du ärligt talat stå för att han skulle löpa märkbart lägre risk att träffa på otrevlig personal hos något annat bolag? Nu snackar vi inte hårdvara, servicekoncept eller något sådant utan om det du påstår, dvs att att SAS-personal på något sätt skulle vara mätbart "sämre" än andra. Nu får du såklart ha vilka åsikter du vill, men då får du även finna dig i att dina resonemang inte nödvändigtvis är allmängiltiga.
Opps, det var ord och inga visor! Tänk på hjärtat!![]()
Jag har aldrig påstått att mina och mina nära och käras egna erfarenheter är vare sig allmängiltiga eller ens statistiskt säkerställda. De är, precis som jag skrev, just bara mina/våra egna erfarenheter.
Jag ber om ursäkt om jag råkade trampa på en öm SAS tå.
Du behöver inte oroa dig för vare sig tår eller hjärta för min del. Däremot förväntar jag mig att uttryck som "djupt rotat kundförakt", "noll trovärdighet" och argument som genomsyras av anonymous authority, när de framförs på ett diskussionsforum, också får tåla att just diskuteras. Speciellt om fallet råkar vara det att åsikten som framförs, oavsett hur personlig den må vara, inte överensstämmer med åsikter som hålls av andra aktiva på samma ställe (man behöver inte ens hoppa till en annan tråd för att se detta). Du behöver inte backa upp dina argument med riktiga svar/resonemang om du inte vill, men jag undanber mig illa dolda försök till reductio ad ridiculum.
Vad jag har gjort dig för ont vet jag inte, men jag uppskattar inte dina otrevliga försök att mästra mig.
Jag respekterar att du är av en annan åsikt och förväntar mig faktiskt detsamma tillbaka utan att bli påhoppad. Jag hade gärna diskuterat orsakerna till varför jag anser att SAS har ett djupt rotat kundförakt, om det hade kunnat ske under vänligare former. Jag tror inte att någon annan på vårt fina forum är intresserad av att följa en sån här trist diskussion, varpå jag föreslår att vi lämnar den därhän alternativt att du skickar ett PM istället.