Personer som beter sig på det viset ska inte jobba kvar i ett serviceföretag..
Med nordisk arbetsrättslagstiftning finns det inte en chans att något sådant skulle utgöra tillåten grund för uppsägning/avskedande. Tyvärr ska väl tilläggas.
Djupt tragiskt, hoppas du får ett bemötande av customer care som du känner dig nöjd med.
Tänk vad en anställds dåliga attityd kan skada ett varumärke. I serviceyrken är det så viktigt med rätt person på rätt plats. För SAS skull hoppas jag att de kan få fram vem det är och att de tar ett allvarligt snack med personen ifråga.
Efter 10 år som konsult har jag lärt mig att bråka inte med den hand som föder dig![]()
Problemet är att många SAS personal tror att Skandinaviska staterna som föder dem, inte kunden...
Problemet är att många SAS personal tror att Skandinaviska staterna som föder dem, inte kunden...
Som anglofil smärtar det att påpeka, men några av de mest ohyfsade kabinanställda som jag någonsin råkat på har varit BA-folk. Att SAS skulle ha objektivt mera "djupt rotat kundförakt" än BA baserat på... ja, vad..? ... är inte ett argument som jag köper. Nog finns det gott om legitima anledningar till att föredra BA framför SAS, men det torde avsättas för en annan tråd.
Jag baserar mina slutsatser på mina egna erfarenheter... SAS har bett om ursäkt, beklagat och "förklarat sig" för mig och mina nära vid så pass många tillfällen att deras trovärdighet är nära noll. Misstag kan alla begå, helt rätt. Men att gång på gång upprepa samma misstag visar att man inte bryr sig. SAS är ju inte direkt synonymt med pigg, glad och hög serviceanda!![]()