Curve betalkort

mha321 skrev:Men är det inte så att alla kort som skickats ut under 2021 är de nya och det enda det här mailet *borde* handla om är de som behöver bytas i förtid?Klicka för att utvidga...
Jag bad om ett med svenskt BIN i februari, det är utfärdat i litauen. Innan de skickade ut det så fick jag också "verifiera" min adress.

@Mattias Holmén, se upp med transaktionsgränserna när du fått det nya kortet...
 
Curve vill ha ”Identity Verification” i form av en bild på pass, körkort eller annan officiell id-handling. Samt ett foto. Är tveksam till om det är en bra idé att lämna ifrån sig detta till dem. Vore intressant att veta hur andra tänker.
 
ben_hg skrev:Curve vill ha ”Identity Verification” i form av en bild på pass, körkort eller annan officiell id-handling. Samt ett foto. Är tveksam till om det är en bra idé att lämna ifrån sig detta till dem. Vore intressant att veta hur andra tänker.Klicka för att utvidga...


Modus operandi för kundkännedom utan att faktiskt kunna visa upp sig på plats. Ingen som kan tvinga dig dock, högst frivilligt om du vill använda tjänsten.
 
ben_hg skrev:Är tveksam till om det är en bra idé att lämna ifrån sig detta till dem. Vore intressant att veta hur andra tänker.Klicka för att utvidga...
Vill du vara kund identifierar du dig, punkt. Vill du inte identifiera dig går det bra att stänga sitt konto, det är inget tvång att vara kund där.
 
ben_hg skrev:Curve vill ha ”Identity Verification” i form av en bild på pass, körkort eller annan officiell id-handling. Samt ett foto. Är tveksam till om det är en bra idé att lämna ifrån sig detta till dem. Vore intressant att veta hur andra tänker.Klicka för att utvidga...
Förstår din tveksamhet och kände mig själv tveksam över en del i deras rutin ( som när de utfärdar nytt kort på gamla kunder och plötsligt nollställer spend-nivåerna om kräver in nya dokument och bilder).



Men som andra säger, curve sätter spelreglerna och det är inte precis svenskt konsumentskydd som gäller. Man får försöka väga in sådant när man väljer om man ska fortsätta eller hoppa av.
 
Vet inte om det är nytt, men störigt är det.

Transaktioner som delkrediterats ser ut som att hela beloppet är krediterat.

Tex Coop.se som först debiterar lite extra för varor som ska vägas och sedan krediterar mellanskillnaden. Så plötsligt står det +1850kr i Curve, men på kortet är det krediterat 50 kr...
 
intuition skrev:Vet inte om det är nytt, men störigt är det.Transaktioner som delkrediterats ser ut som att hela beloppet är krediterat.Tex Coop.se som först debiterar lite extra för varor som ska vägas och sedan krediterar mellanskillnaden. Så plötsligt står det +1850kr i Curve, men på kortet är det krediterat 50 kr...Klicka för att utvidga...
Varit så ett tag vad jag vet. Typ gymgrossisten gillar att göra refund på 0.01kr, och så funkar inte GBIT.
 
intuition skrev:Vet inte om det är nytt, men störigt är det.Transaktioner som delkrediterats ser ut som att hela beloppet är krediterat.Klicka för att utvidga...
Ja, så har det tyvärr varit flera år. Och i och med delkrediteringen kan du heller inte flytta transaktionen med Go Back in Time. Därför får man försöka ha koll på vilka transaktioner som beter sig såhär och undvika att köra dem på Curvekortet.
 
Så i veckan som gick kom det kort i brevlådan som Curve enligt appen tyckte skulle vara framme senast 24/11. I övrigt ingen kommunikation om det nya kortet över huvud taget, man fick själv upptäcka att kortet inte längre fungerade (lagom till senaste SAS MC-kampanjhelgen...). När jag i appen insåg att mitt kort var utbytt hade jag stora problem att använda det nya kortet genom att använda kortuppgifterna i appen. Vid kontakt med supporten (som svarade inom några arbetstimmar) kunde de bara hitta en transaktion där det angivits fel utgångsdatum på kortet, men de andra femtioelva misslyckade försöken kunde inte förklaras. Innan det nya kortet dök upp kom ett nytt mail om att jag, liksom alla andra, skulle få ett nytt kort. I appen har nu uppgifter för ännu ett nytt kort dykt upp och det kort som anlände i veckan var alltså inaktiverat innan det ens landade i brevlådan. Om leveranstiden för det nyaste kortet är densamma som det kort som nyss dök upp dröjer det antagligen ca två veckor innan det kortet hittar hit och således blir det ca 1,5 månad utan ett fungerande fysiskt kort. Kommunikation om om ett av två kortbyten och ingen information om när korten faktiskt tas ur bruk. Inte helt imponerande.
 
Mitt dök nog upp 2-3 veckor efter att det skulle dyka upp enligt appen. Det gamla kunde jag använda ända tills jag manuellt aktiverade det nya i appen.
 
Idag började mitt Curve kort strular i att transaktioner nekas hos säljaren men ändå debiteras mot underliggande kortet. Väldigt oroväckande!



Någon som har råkat ut för detta?
 
Samma sak för mig. "Transaction denied", men ändå ser köpen ut att gå igenom både Curve och underliggande kort.
 
donski skrev:Idag började mitt Curve kort strular i att transaktioner nekas hos säljaren men ändå debiteras mot underliggande kortet. Väldigt oroväckande!Någon som har råkat ut för detta?Klicka för att utvidga...
Samma här. Enligt Curve på twitter så känner dom till problemet.
 
Har råkat ut för samma sak med i dag. Galet irriterande då dom inte tog Amex där jag handlade. Hoppas verkligen dom transaktionerna går tillbaka i slutändan.
 
Back
Top