Hände precis samma sak även för mig i torsdags! Fick ingen info alls från Curve då, eller senare, men förstår nu när jag läser här i tråden (på detta eminenta forum!

) att det var ett generalfel som drabbade många.
Alla transaktioner rättade till sig direkt för mig. Men det var skapligt förvirrande där på Systembolaget när det kom dels den vanliga notisen från Curve om att transaktionen "gått igenom" och att jag även kunde se det uttagna beloppet i det underliggande i Eurobonus MC (jag tittade efter även i den appen eftersom att det blev en diskussion vid kassan). Detta samtidigt som kassapersonalen sade att köpet inte hade gått igenom! Vi provade dessutom 2 gånger med samma resultat...
Tycker annars att Curve oftast fungerar bra! Dock så ställde dom till det för mig (liksom för många andra) när kortet skulle bytas ut härom veckan. Vill förtydliga att jag INTE har satt mig in i
varför det skulle skickas ut nya kort men ett nytt kort skulle skickas ut, det fick man meddelande om via mail! Enda skillnaden som jag har sett hittills efter bytet av kort är att jag tidigare hade en limit på 9000(!) GBP per dag och nu är den 24 000 SEK. Går att leva med den ändringen.

Någon annan kanske vet bakgrunden till kortbytet? Det kan ju ha stått här i tråden också men då har jag missat det.
Jag använder det enkla blå avgiftsfria plastkortet. Syftet är att det ger mig möjlighet att använda Apple Pay och betala med mobilen med SAS Eurobonus MC som underliggande kort. Men självklart också för att kunna använda GBIT och maxa poäng vid dubbla-poäng-helger.
Vad var det dom ställde till med då? Jo, Curve utförde själva skiftet av kort i appen helt plötsligt och utan förvarning. Trots att det via mail meddelats att man skulle kunna fortsätta att använda sitt aktuella kort tills man hade fått det nya hemskickat och själv aktiverade det i appen. (Så går det ju alltid till vid byte av kort!) Och något nytt kort hade inte jag fått.
Detta autonoma skifte av kort i appen hände såklart under lördagen en weekendresa strax före jul och innebar att det inte längre gick att betala med mobilen eller med det fysiska Curve kortet. Inte kul... Tur att man aldrig går kortlös utan hade sitt fysiska Eurobonus MC plus några andra alternativ till hands. Det hela blev den här gången mera av arten "genant och irriterande".

Inte förstod jag vad det kunde bero på heller förrän jag kollade extra i Curve-appen och såg att kortnumret där var ett annat än det jag hade på mitt kort.
Har sett att även detta har drabbat flera andra här på forumet och det kan vara på sin plats att känna till det när det är dags att få kortet utbytt.
Nu har jag fått det nya kortet och allt funkar som det ska igen. Förutom i torsdags då...

Annars så har det som sagt fungerat i stort sett klanderfritt för mig under snart ett par år eller vad det kan vara. GBIT är ju guld värt och det är bra att kunna använda sitt EB MC med Apple Pay (de är inte snabba på SEB att lägga till den funktionen, är de sist på bollen eller..?).
Man får alltså vara beredd på att det kan hända saker med Curve-kortet men å andra sidan så ger kortet betydligt mer än vad det tar och jag är på det hela taget nöjd.
