Senaste nytt

Curve betalkort

Under tiden som man får meddelandet om att det ej funkar att flytta transaktionerna så är även fysiska kortet spärrar för köp i butik ...
Så var det inte för mig. Jag trodde tvärt om att det löste upp det - spärrat i appen, 2 min senare checkade jag ut från hotellet och betalade med chip/pin och det funkade, omedelbart efter det gick det att göra back in time igen...

Ni som testat det förut, hur lång tid brukar det dröja innan transaktionerna går tillbaka på det kort man flyttar *från*? Än så länge ser jag alla på sas mc, men de ligger kvar på det andra kortet också. Det brukar väl alltid vara lite fördröjning i refunds, men hur mycket brukar det vara med Gbit?

@Nikje kört några uttag utomlands och en gång i Sverige och det har högst troligt varit det som minskat möjligheten till andra ”cash” relaterade aktiviteter samma dygn. När du tar ut ur en ATM med avgift läggs denna summa på uttagsbeloppet så det måste räknas in i summan.
Tack, och för att komplettera min fråga: Vid ATM-uttag i USA tillkommer inte 3% på uttaget belopp, minimi 40 kr och såklart inte 2% valutaväxlingspåslag på SAS MC Premium (dock eventuellt helg-påslag)?

Nej då jag tog ut i USA sparade jag bra med pengar på vissa Wells Fargo ATM’s helt utan egna uttagsavgifter eller kortavgifter plus poäng!

Ta ut redan idag för absolut störst garanterad besparing då det tillkommer 0,5% med helgtillägget Curve kör med för att säkra sig mot svängningar i kursen som kan slå bägge vägar. Kolla upp Din limit först också som är garanterat avgiftsfri. Om du inte använt kortet så mycket är det minimum £200 omräknat till USD.

Last edited:
Antar att det inte går att kombinera kontantuttag med Curve och Billhop med Mastercard då om det dras från samma 10k-pott?

MC-länkat på Curve då, alltså.

Så var det inte för mig. Jag trodde tvärt om att det löste upp det - spärrat i appen, 2 min senare checkade jag ut från hotellet och betalade med chip/pin och det funkade, omedelbart efter det gick det att göra back in time igen...

Mitt kort spärrades för misstänkt aktivitet, men beror kanske lite på hur man normalt använder det etc.

Toppen