mha321 skrev:Att det kommer som en överraskning för slutkunder har jag full förstårelse för -- när deras leverantörer är dåliga på att informera (som t.ex. Curve).Men om det kom som en överraskning för leverantören, så har den leverantören absolut inte gjort sitt jobb. Om man inte som Curve åtminstone har
påbörjatimplementationen av en alternativ lösning när det börjar talas om många miljarder på vift för flera månader sedan, så skulle jag klassa det som direkt oansvarigt av leverantören.Sedan är det definitivt värre för många kunder hos andra leverantörer. Har man en leverantör där man i princip sätter in pengar på ett konto och enda sättet att få ut dem är via kort, så sitter man ju pyrt till. (För att jämföra med de vanligare korten här -- om Revolut hade varit kvar hos Wirecard (de bytte ju för ganska länge sedan), och dessutom inte hade haft stöd för IBAN-överföringar, så hade man ju suttit där. Curve har man ju ingen balans på kortet (förutom det man har i Curve Cash) som man inte kommer åt, och definitionsmässigt så har man ju ett alternativkort någonstans (eftersom Curve måste ha det "under sig").Klicka för att utvidga...