Senaste nytt

Curve betalkort

Försökte säga upp mitt kort, skrev till dem 11 feb, fick inget svar alls. Påminde 21 feb i samma ticket, fick svar först idag 28 feb.
De skrev


Direkt felaktigt svar.
1. Jag har inte uppgraderat till Curve Black - det är den första produkten jag fixat hos dem, har inte haft något annat innan.
2. Det gjordes 24 jan och inte 24 feb
3. 14 dagar cooling off period från och med köpdatum (24 jan) är helt efterblivet med tanke på att det tog typ två veckor att ens få själva kortet.
Hur ska man ens hinna utvärdera produkten?

Har skickat ytterligare ett mail till dem. Riktigt oseriöst svar från deras sida.
Bumpar denna för att rapportera om hur det gått...

Svarade 2019-02-28 och skrev följande
Hi,
I have not upgraded to Curve Black, I just applied for it as my first Curve product. I have not had Curve before.
It is not reasonable to look at when I applied for the card (24 Jan, not 24 Feb as you have stated) since it took a long time to physically get the card.
I wrote to you just a few days after I received the card. I am pretty sure the "cooling off period" had already ran out when I got the card.

Why would I exercise my right to cancel my account before even receiving the card in question?
It does not make sense at all.
I have not even started using the product and was met with AmEx support getting removed even before I started using it.
I want a refund.

Please re-consider and get back to me as soon as possible.

Fick svar (från ny person) 2019-03-06
Hi XXXXXX,

Thanks for getting in touch and our apologies for the delayed response. We are currently experiencing a high volume of tickets which means we are not able to respond to messages with the speed that we would like.
As you have not yet activated the card, I've refunded £25 of the card fee for you; this will be credited back to your underlying card within 3-5 working days. When you receive the Tumi wallet, please post it back to us (normal post is fine, no need to send it by recorded delivery) for the full refund:

Curve 1 Ltd
15-19 Bloomsbury Way
London
WC1A 2TH

Please also include your name with the order, so that we know it's from you.
If you would like us to reissue you with a free Curve Blue card please confirm your full address and date of birth so we can get a new card sent out to you.
Looking forward to your reply.

Best wishes,
XXXXXXXX
Team Curve

Summa summarum = dåligt hanterat först men bra hantering efter att jag tryckte på och bad dem utvärdera situationen igen.
 
Bumpar denna för att rapportera om hur det gått...

Svarade 2019-02-28 och skrev följande


Fick svar (från ny person) 2019-03-06


Summa summarum = dåligt hanterat först men bra hantering efter att jag tryckte på och bad dem utvärdera situationen igen.
Bra där! Ändå märkligt att du bara får tillbaka £25 och att dom ska ha plånboken tillbaka. Andra har rapporterat om att dom fått £50 tillbaka i en sådan situation och £25 om dom väljer att behålla plånboken.

Eller har jag fel?
 
Bra där! Ändå märkligt att du bara får tillbaka £25 och att dom ska ha plånboken tillbaka. Andra har rapporterat om att dom fått £50 tillbaka i en sådan situation och £25 om dom väljer att behålla plånboken.

Eller har jag fel?
De skriver ju att @bnr får 25 GBP direkt och resten när plånboken är tillbaka...
 
Coops nya kort (från Entercard) lyckades jag verifiera med Mobilt BankId, men det gamla Coop-kortet (från MedMera Bank) lyckades jag inte lägga till.
Märkligt, för mig var det tvärtom. Jag får testa några gånger till.

ICA bankens bedrägeriavdelning hörde av sig strax efter att jag hade försökt lägga in ICA-kortet ett antal gånger. Positivt att veta att den avdelning fungerar som den ska i alla fall.
 
Bra där! Ändå märkligt att du bara får tillbaka £25 och att dom ska ha plånboken tillbaka. Andra har rapporterat om att dom fått £50 tillbaka i en sådan situation och £25 om dom väljer att behålla plånboken.

Eller har jag fel?
Som @ekf skriver. Jag får 25 GBP tillbaka direkt. Ytterligare 25 GBP när plånboken kommer tillbaka till dem.
 
Varning för att använda curve mot Uber. Tänkte mig göra det för att dels få lite cash back dels för att kunna flytta transaktionerna till mc kampanjen.

Tyvärr var det Uber förare som medvetet tvingade fram avbokningar ett par gånger i Paris för mig. Alltså typ körde 5 minuter rakt bort från där jag var för att jag skulle göra cancel och inte de, och dra in cancel fee. Uber betalade dock tillbaka avgifterna såklart.

Till curve.

En av kostnaderna ligger kvar i curve appen. Men klickar man på den så visar den 0 (bara en nolla - inte att det är Uber, inte valuta, utan bara en stor nolla) . Den är dock borta från det underliggande kreditkortet, så det kan man leva med. Appen överlag är ju rätt bugging. Beställer jag kvitto på mailen på den så står det 0SEK=33EUR.

Två andra transaktioner är helt borta ur curve appen, inte minsta spår av dem. Båda är dock debiterade på det underliggande kortet och har flyttats från reserverat till debiterat nu ett par dagar senare.

Total och transaktioner under curve rewards har numera inget som helst med varandra att göra. Det har gjorts tillägg och avdrag lite hejvilt utan att något syns i transaktionslistan.

Egentligen gäller väl inte varningen Uber specifikt, utan alla handlare där man kan tänka sig att det finns risk för att det kommer handla om reservationer som släpps. Det är nog säkrast att hålla sig till enkla inköp där man vet ett det går igenom.
 
Varning för att använda curve mot Uber. Tänkte mig göra det för att dels få lite cash back dels för att kunna flytta transaktionerna till mc kampanjen.

Tyvärr var det Uber förare som medvetet tvingade fram avbokningar ett par gånger i Paris för mig. Alltså typ körde 5 minuter rakt bort från där jag var för att jag skulle göra cancel och inte de, och dra in cancel fee. Uber betalade dock tillbaka avgifterna såklart.

Till curve.

En av kostnaderna ligger kvar i curve appen. Men klickar man på den så visar den 0 (bara en nolla - inte att det är Uber, inte valuta, utan bara en stor nolla) . Den är dock borta från det underliggande kreditkortet, så det kan man leva med. Appen överlag är ju rätt bugging. Beställer jag kvitto på mailen på den så står det 0SEK=33EUR.

Två andra transaktioner är helt borta ur curve appen, inte minsta spår av dem. Båda är dock debiterade på det underliggande kortet och har flyttats från reserverat till debiterat nu ett par dagar senare.

Total och transaktioner under curve rewards har numera inget som helst med varandra att göra. Det har gjorts tillägg och avdrag lite hejvilt utan att något syns i transaktionslistan.

Egentligen gäller väl inte varningen Uber specifikt, utan alla handlare där man kan tänka sig att det finns risk för att det kommer handla om reservationer som släpps. Det är nog säkrast att hålla sig till enkla inköp där man vet ett det går igenom.
Låter inte bra, själv är jag lite skeptisk till Curve. Bara det att de inte lyckats få igång sin kundservice ordentligt, eller att ens visa korrekt kort i min app får mig att tänka en extra gång innan jag använder kortet. Får se hur GBIT funkar imorgon..
 
Toppen