Senaste nytt

Curve betalkort

Det står dessutom specifikt att du inte kan använda Amex för uttag. Alltså om du har gjort top-up med ditt amex så kommer det curve-kortet inte kunna användas för ATM. (Som jag tolkar det ska man fortfarande kunna använda kortet backat av andra kort, men jag har inte fått mitt än så det är svårt att säga precis hur det ser ut)

Som Tink-användare är väl tanken att du ska peka Tink på curve istället. Men i grund och botten handlar det väl om att Curve gör en hel del av det tink annars gör, så det blir lite kaka på kaka att använda båda.

Fick idag mitt Curve-kort inklusive tumifodralet. Lyckades aktivera kortet i appen som förväntat. Har inte hunnit testa det ännu dock. Jag har dock ”endast” ett SAS Amex Premium som blir min primära källa att använda kortetnör jag är i utlandet. Givet mailet om de nya ToS är det dock oklart för mig just nu om det fortfarande gäller att detta klassas som ett ”Legacy” Black, utan månadsavgift även framöver, eller om de kommer börja kräva månadsavgift.

Detta står i den nya ToS

”4.2.3. For our users who signed up for Curve Black before 28th of January, 2019, they will have a right to continue using the Curve Black Services. In case you have signed up for a Curve Black card and you decide not to upgrade to the Curve Black Services or the Curve Metal Services on or after the 28th April 2019, you will have the option to continue using the Curve Black Legacy Services and will not be charged Curve Black Subscription by getting in touch with Curve at support@curve.app. For clarification, Curve Black Legacy Services are the services that were provided to all Curve Black users before 28th December 2018. Please note, that you will not be able to use any of the new features if you decide not to use the Curve Black Services. Please note that those that have upgraded to the Curve Metal Account will not be able to move to the Curve Black Legacy Services. If you decide to Downgrade to Curve Blue Services from Curve Black Services, you will not have the option to move to Curve Black Legacy Services.”

Fick idag mitt Curve-kort inklusive tumifodralet. Lyckades aktivera kortet i appen som förväntat. Har inte hunnit testa det ännu dock. Jag har dock ”endast” ett SAS Amex Premium som blir min primära källa att använda kortetnör jag är i utlandet. Givet mailet om de nya ToS är det dock oklart för mig just nu om det fortfarande gäller att detta klassas som ett ”Legacy” Black, utan månadsavgift även framöver, eller om de kommer börja kräva månadsavgift.
Om 3 månader debiteras du avgift om du inte meddelar att du ej till ha kvar ”black services”.

Last edited:
Om 3 månader debiterad du avgift om du inte meddelar att du ej till ha kvar ”black services”.

Då är jag med, tack! Tack Jesper Lejon också. Då får man väl bara hoppas att svenska amex aktiveras så snart som möjligt så att man får testa det! Förstår jag det rätt att vi hoppas på att amexstödet ska komma inom en månad, så att vi får möjlighet att testa nya Black:ets top-up möjlighet? Detta då det ska vara 1000£ gratis top-up per månad medan man testar nya black services?

Fick mitt Black idag. Samma kortnummer som på mitt Blue bara annan cvc kod.
Gick utmärkt att registrera över det blåa i gamla appen.
Ska nog göra ett köp också innan jag uppdaterar till nya appen.

Fick kortet idag och har reggat det.

Gick inte att logga in i den gamla appen, fungerade inte förrän efter uppdatering (nya uppdateringar på löpande band).
Kan för övrigt inte se någon anledning att inte uppdatera appen efterhand.
Verkar vara halvt kaos hos Curve när man läser deras forum, hoppas det reder ut sig :)

De har väl ingen insättningsgaranti så man kanske ska fundera på det ifall det nu någon gång blir möjligt att använda Amex, (för info, inget av mina Amex funkar för övrigt, Platinum (gamla) och SAS Premium).

Toppen