Senaste nytt

Curve betalkort

El Oso

Medlem
Jag ladda ner appen (runt 22 ikväll) fick då välja mellan korten +erbjudandet med korthållare. Jag valde då Black med hållare. Sedan ganska direkt ett mail med "Welcome to Curve" med info om min beställning. Där appen säger Your Curve is being created. Min fråga är om det är korrekt för att få öppningserbjudande med lifetime? :eek:.
 

JPlicious

Medlem
Jag ladda ner appen (runt 22 ikväll) fick då välja mellan korten +erbjudandet med korthållare. Jag valde då Black med hållare. Sedan ganska direkt ett mail med "Welcome to Curve" med info om min beställning. Där appen säger Your Curve is being created. Min fråga är om det är korrekt för att få öppningserbjudande med lifetime? :eek:.

Tror nog det är det ”nya”.
 

agehall

Medlem
Jaha, det var ju lite synd att man missade detta under tiden man kunde få det "gamla" black. Jag vet inte om jag är så sugen på att betala £10/månad för det nu. Men ett blue är ju helt riskfritt att skaffa så det får det bli.
 

Nikje

Medlem
Ny uppdatering för Android-appen!

Edit: tyvärr funkar det inte att lägga in Amex, 3793..:(

"In this update we are giving you access to our best card, Curve Metal:
- 18g brushed metal surface coming in 3 distinctive colours
- Worldwide Travel Insurance*
- Electronic Gadget Insurance*
- Unlimited fee-free foreign exchange*
and more...

* T&Cs apply.

- Curve Black now has additional benefits like travel insurance, gadget insurance and increased Amex® top-up allowance
- Curve now supports Amex®, Mastercard & Visa for all users
- We also fixed several pesky bugs to keep you happy"
 

mha321

Medlem
Det stod det redan på uppdateringen igår :) men den som kommer idag kanske är lite mindre ostabil.

Känns helt klart som en rush release. Lite som hela processen med nya black.

Men det är klart, det är ju det som är startup mentalitet - move fast and break things!
 

Nikje

Medlem
Det stod det redan på uppdateringen igår :) men den som kommer idag kanske är lite mindre ostabil.

Känns helt klart som en rush release. Lite som hela processen med nya black.

Men det är klart, det är ju det som är startup mentalitet - move fast and break things!
Ooops, kanske sparkat in en öppen dörr, fick ingen uppdatering igår..:oops:
 
Ni andra kanske har läst deras Terms & Condition (Version: 27.01.19), eller inte :)
Jag har iaf skummat igenom dom och här är en print på några relevanta rader kring det många funderar på (om vi kommer ha så kallade Curve Black Services)

Säger inte punkterna emot varandra?
Punkt 4-2-1 säger att om man har kort den 28/1 så får man 3 månader gratis Black Service.
Punkt 4.2.2 säger att om man inte vill fortsätta att betala för black service kan man nergradera till Blue. (Dvs utan Black service)
Punkt 4.2.3 säger att om man har kort innan 28/1 så har man rätt att fortsätta använda Black service men säger samtidigt att man kan inte använda några av de nya tjänsterna om man inte har Black Service. Vilket man enligt punkt 4.2.2 inte har om man nedgraderar till Blue.

Sedan blandar dom även in Black Legacy service... är det lite otydligt eller är det bara jag som missförstår?

Källa: Curve | All your cards in one Curve - All your cards in one

upload_2019-1-28_8-30-31.png
 

Attachments

  • upload_2019-1-28_8-27-28.png
    upload_2019-1-28_8-27-28.png
    327,9 KB · Visningar: 154
Last edited:
det verkar som att alla kan använda amex - Jag har precis uppdaterat appen och nu har blue (tror de skickade svart av misstag från början, men själva kortet är svart och upp till igår visade det svart på appen också) men det står att även blue kan bli kopplad till amex.
 
Toppen