Senaste nytt

Curve betalkort

Får se om supporten lyckas uppgradera mig till gamla black. Annars blir det att stanna kvar på Blue så min huvudsakliga spend är inom Sverige.

Nu byttes grafiken ut i min app från ett med svart kort till ett blått med texten ”Curve Blue”... Ska bli intressant att se om det kommer ett nytt svart kort eller inte. Jag har i alla fall lyckats välja 6 cashback-butiker varav den ena är Apple som endast kan väljas av de med Black...

• Gilla
Reactions: M.K
Jag avaktiverade automatisk uppdatering på appen, så jag kan aktivera mitt black i gamla versionen när kortet kommer.(om det nu ens har nån betydelse)
Tanken är att undvika den nya abonnemangsvarianten på det svarta kortet.

• Gilla
Reactions: M.K
@aikelo Supporten skrev nedan till mig när de skickade ut nya kortet... Inte för att det behöver hänga ihop med verkligheten...
”In order to activate your card, you will need to be on the latest version of the app.”

Väldigt spännande idag, måste komma info närsomhelst nu. Väntat länge på detta! Fått uppdateringen i appstore nu men väntar med uppdatering.

@Golfkillen Inte räknat faktiskt om du menar värvningar. Vi är iaf garanterat en bra grupp snart här på B.C när korten kommer och fler kreativa ger tips! Verkligen spännande med denna fintech och vilka möjligheter det ger oss långt över genomsnittet intresserade i reseupplevelser och/eller status genom poängmaximering. :)
Hoppas det kan täcka en och annan flygskatt för dig!

Om jag förstår det rätt så är "extra värdet" för Legacy Black att man under 3 månader får fylla på sin wallet med totalt £1000 * 3 gratis med Amex. Jämfört med Blue är värdet av det £1000 * 3 * 0,65% = £19,5. Ser man endast till Amex och inte övriga fördelar som cashback etc så är jag inte helt såld på att det är värt £50.

Taket £2000/dag £5000/30 dagar med Blue räcker för mig då jag bara skulle använda Curve för småköp på ställen som inte tar Amex.

Plus det här :)

Fee-free spend abroad
Terms and Conditions apply

Blue
Up to £500, then 2%
ATM: £200 per month, then max of 2% or £2

Black
Unlimited*
ATM: £400 per month, then max of 2% or £2

Metal
Unlimited*
ATM: £600 per month, then max of 2% or £2

Curve | All your cards in one Curve - All your cards in one

Gamla black verkar gälla än så hade kontaktat supporten om jag var osäker på status efter signing.

«Our customers are reciting across 27 countries, we do not wish to hold back features until we can deliver to all at once. We ship what we have and intend to expand all our offer to all of our customers.» skrivet av community managern igår.

Helt klart ytterligare en bekräftelse på att Amex kommer till alla också!

Toppen