Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Ibland får man lära sig sen hårda vägen... Är det så att om en handlare delkrediterat en transaktion så går det inte att göra GBIT på resterande belopp av ursprungstransaktionen?

Har en handlare som delkrediterat pga. att en vara var slut, och nu står det att det får ej att göra GBIT.
Korrekt...
 

Weeblie

Ny medlem
Jag vill varna för att Curves support har totalkollapsat sedan de meddelat att försäkringarna försvinner till nästa år. Det är flera på Reddit som har drabbats av att dem underliggande korten dras flera gånger och chattsupporten tar numera över en månad på sig att svara. Även en ”formal complaint” via email tar flera veckor. Ryktena är att Curve har haft det tufft ekonomiskt och att de nyligen har avskedat en hel del anställda (bl.a. supportfolk).
 

nixa

Medlem
Jag vill varna för att Curves support har totalkollapsat sedan de meddelat att försäkringarna försvinner till nästa år. Det är flera på Reddit som har drabbats av att dem underliggande korten dras flera gånger och chattsupporten tar numera över en månad på sig att svara. Även en ”formal complaint” via email tar flera veckor. Ryktena är att Curve har haft det tufft ekonomiskt och att de nyligen har avskedat en hel del anställda (bl.a. supportfolk).

Hoppas inte dom konkar eller liknande, curve är trots allt bästa alternativt för oss som resor o bor utomlands mycket..
 

MrRob

Medlem
Nei, og det kan være veldig upraktisk noen ganger. Eksempelvis bensinpumper som reserver beløp før pumping.

Det där kan deras kundtjänst (förutsatt att de svarar.. :rolleyes: ) fixa. Hade själv problem med det i början. Nu är det inga problem att tanka på automatstationer och GBIT'a de transaktionerna för mig.
 

Renato

Medlem
Jag har en fråga om curve och ta ut från bankomat. Finns det fördelar som avgiftsfria uttag? Jag har endast använt curve som betalkort och GBIT.
:)
 
Toppen