Jag vill varna för Curves hantering av okända transaktioner. Härom veckan vaknade jag upp med pushnotiser från Curve, flera dragningar varav enbart en krävt godkännande och inte gått genom. Fem andra transaktioner har gått genom utan mitt godkännande och över 20000 SEK är borta.
Visa bifogad bild 146676
Till att börja med är det mycket lång svarstid på supporten, de svarar typ var fjärde dag. Det enda de säger till mig är att de ser att min telefon har varit "aktiv" samtidigt som transaktionerna vilket är helt omöjligt för jag sov och var ensam. Jag tolkar det som att de anklagar mig för att ha godkänt dessa, vilket de borde se i systemet att jag inte har gjort.
Hi JanneB,
Thanks for your response and I'm sorry to hear that there is an unrecognised transaction on your account. We can see that your Iphone was active just prior to the transactions taking place. Can you please provide explanation for this ? I apologize for any inconvenience this may cause, and if you have any questions about this at all, please feel free to reach out to us.
Hi!
Not sure what you mean by active but no, I was asleep from about 1am and the transactions start at 3:29. Also there seems to have been an attempt at a ATM i London so not sure what you are alluding to. See attached picture.
Thank you for your reply.
By active, I mean that you were using your Curve app just one minute prior to the transactions starting. Please see the attached screenshot of this in our systems. Please note that the hour discrepancy is due to the timezone difference between the UK and Sweden. Can you please explain why you were active in the app before the transactions took place?
Någon screenshot fanns inte bifogad. Jag kommer självklart inte använda Curve mer och tänker att det kan vara bra för andra att veta hur sådant här hanteras. Tar gärna mot förslag på vad jag kan göra mer, prata med utgivaren av det underliggande kortet? Försäkringsbolaget?