Senaste nytt

Curve betalkort

...

Jag har nu provat att ändra smart rule till under 6 sek, som jag gissar att Curve tolkar som 6 pund eller 6 dollar, så borde dom små köpen gå till kort C.
Återkoppla gärna när du har gjort några köp med inställningen på 6 "SEK" . Dvs om inköp på typ 75SEK hamnar på vanliga kortet och under 50SEK hamnar på kortet som anges i "smart" rule!

Jag skulle aldrig lekt med större summor för GBIT med Curve. Ifall något händer, så är deras kundservice i stort sett obefintlig även med deras Metal.

Bokat flera hotell för en massa pengar via deras Rewards... Inte en enda reward har jag fått.. Kundservicen brukar svara efter 3-4 veckor med en motfråga, när du svarar på den får du vänta 3-4 veckor till de läst ditt svar och så har det motfråga igen etc etc... Så jag har lagt ned förhoppningen om att få någon reward från dem.. När det är dags att betala nästa årsavgift kommer jag säga upp det.

Jag kan hålla med om att supporten på Curve verkligen är seg. Jag har haft en del ärrenden med dom, och det har tagit väldigt lång tid att få svar. Det gick så långt så jag fick skicka ett DM till curve på twitter, då tog någon hand om mitt ärrende. Dock så har Curve löst alla support ärrenden jag har haft med dom, men, det tar alldeles för lång tid.

Återkoppla gärna när du har gjort några köp med inställningen på 6 "SEK" . Dvs om inköp på typ 75SEK hamnar på vanliga kortet och under 50SEK hamnar på kortet som anges i "smart" rule!

Nu har jag provat lite mer.

Jag har 2 smart rules.

Över 20 Pund, går till Kort A

Under 6 Sek går till Kort B, tolkas nog som 6 pund av curve.

Default är Kort C.

Köp på 234 Kr gick till Kort C, vilket det borde eftersom det inte är mer än 20 pund.

Köp på 60 Sek gick till Kort B. vilket det borde, eftersom det är mindre än 6 Pund

Jag skall försöka få till ett köp på mer än 20 pund, och se ifall det går till Kort A

Nu har jag provat lite mer.

Jag har 2 smart rules.

Över 20 Pund, går till Kort A

Under 6 Sek går till Kort B, tolkas nog som 6 pund av curve.

Default är Kort C.

Köp på 234 Kr gick till Kort C, vilket det borde eftersom det inte är mer än 20 pund.

Köp på 60 Sek gick till Kort B. vilket det borde, eftersom det är mindre än 6 Pund

Jag skall försöka få till ett köp på mer än 20 pund, och se ifall det går till Kort A

Nya köp idag. Går inte som förväntat.

Köp 404 Sek gick inte till Kort A, utan till Default kort C. Skall prova att ändra smart rule från 20 pund till 20 Sek? och se ifall det gör något skillnad.

Köp på 54 Sek gick till Kort B, vilket jag hade gissat på att det skulle göra enligt smart rules.

Nya köp idag. Går inte som förväntat.

Köp 404 Sek gick inte till Kort A, utan till Default kort C. Skall prova att ändra smart rule från 20 pund till 20 Sek? och se ifall det gör något skillnad.

Köp på 54 Sek gick till Kort B, vilket jag hade gissat på att det skulle göra enligt smart rules.

Kanske man ska skriva i underläggande korts valuta?

Nytt test igen.

Jag har ändrat mina 2 smart rules.

Över 20 SEK, går till Kort A, vet inte hur Curve tolkar det, men det kommer visa sig när jag gör ett köp på mellan 20-55 kr. Antingen går det till kort A pga smart rule, eller så går det till kort B, enligt smart rule.

Under 5 Euro går till Kort B.

Default är Kort C.

Köp på 535 Kr gick till Kort A, vilket det borde eftersom det är mer än 20 sek.

Jag testar mer i morgon och återkommer.

Nytt test igen.

Jag har ändrat mina 2 smart rules.

Över 20 SEK, går till Kort A, vet inte hur Curve tolkar det, men det kommer visa sig när jag gör ett köp på mellan 20-55 kr. Antingen går det till kort A pga smart rule, eller så går det till kort B, enligt smart rule.

Under 5 Euro går till Kort B.

Default är Kort C.

Köp på 535 Kr gick till Kort A, vilket det borde eftersom det är mer än 20 sek.

Jag testar mer i morgon och återkommer.

Fick lite mer datapunkter idag.

120 Sek gick till Default kort C.

299 Ske gick till Kort A.

Jag tolkar det som att, min smart rule på över 20 Sek, inte tolkas som Sek, utan som 20 euro/pund. Därför gick mitt köp på 120 Sek till Kort C, och inte fångades av smart rule, eftersom det var mindre än 20 euro/pund. Köpet på 299 Sek fångades av Smart rule, och gick till utvalt kort.

Toppen