Senaste nytt

Curve betalkort

frabol

Ny medlem
Funkar det att lägga in att jag ska betala i utlänsk valuta på kort i Curve?
Alltså om jag handlar i utländsk valuta så får jag 20p/100 kr istället för 10p/100kr. Då blir det ju kortets växlingsavgift 2% på alla köp, men det är ju värt 10p extra för 2% tänker jag.
Någon som testat det?
 

TP12

Medlem
Funkar det att lägga in att jag ska betala i utlänsk valuta på kort i Curve?
Alltså om jag handlar i utländsk valuta så får jag 20p/100 kr istället för 10p/100kr. Då blir det ju kortets växlingsavgift 2% på alla köp, men det är ju värt 10p extra för 2% tänker jag.
Någon som testat det?
Blir 20 öre/poäng, du kan köpa poäng direkt från SAS för samma pris.
 

MrRob

Medlem
Funkar det att lägga in att jag ska betala i utlänsk valuta på kort i Curve?
Alltså om jag handlar i utländsk valuta så får jag 20p/100 kr istället för 10p/100kr. Då blir det ju kortets växlingsavgift 2% på alla köp, men det är ju värt 10p extra för 2% tänker jag.
Någon som testat det?

Nu vet jag inte om det är Eurobonus-poäng via SAS MS du samlar men har du i vanliga fall 10p/100:- så har man (förutom när det är kampanjperioder) 15p/100:- i köp gjorda i utländsk valuta. Som TP12 säger så blir det ganska dyra poäng att göra på det viset. Ingenting jag själv skulle göra i alla fall.
 

intuition

Medlem
Ser inte ut som att någon svarade på frågan?
Hur som, det går utmärkt att göra. I curve anger du att ditt underliggande kort är utgivet i den valutan du vill använda. Curve klagar lite med ett kryptiskt meddelande som du ok:ar. Sedan sker debitering utan valuta växling hos curve i den valutan.
Glöm inte att ställa tillbaka efteråt!!
 

Size

Medlem
Snabb fråga. Har SAS MC som underliggande kort för mitt Curve.
När utomlands, ska man ställa in och välja EUR som valuta i appen eller SEK?
 
Någon som haft problem med verifiering/låst kort? Fick mitt kort låst efter ett jag börjat använda det regelbundet på semester med underliggande debet Mastercard. Fick Mail om verifiering jag fyllt i men inget som hänt på 2 veckor och kan inte göra några köp. Försöker chatta men dom hänvisar till Mail, som hänvisar tillbaka till chattar som stängs.
 

MrRob

Medlem
Någon som haft problem med verifiering/låst kort? Fick mitt kort låst efter ett jag börjat använda det regelbundet på semester med underliggande debet Mastercard. Fick Mail om verifiering jag fyllt i men inget som hänt på 2 veckor och kan inte göra några köp. Försöker chatta men dom hänvisar till Mail, som hänvisar tillbaka till chattar som stängs.

Jag fick mitt kort, helt utan någon vettig anledning, spärrat för nya köp i våras och det tog nästan tre månader för dem att låsa upp det igen. På alla mail och meddelanden jag skickade under dessa tre månaderna fick jag i princip alltid standardsvar 1A att "the relevant team" kommer att återkomma till mig inom kort för att reda ut problemet - vilket de aldrig gjorde. Till slut tröttnade jag och hotade med att säga upp kortet och då löste det sig inom kanske två veckor.

Mina erfarenheter är att de har hopplöst dålig kundservice.

(Blev dock ändå en rätt skaplig dubbelpoänghelg (SAS MC) eftersom jag gjort en del köp innan de spärrade kortet och GBIT-funktionen fungerade utan problem i appen trots spärrat kort.)
 
Toppen