Resenarengot
Medlem
Garantin redan dragen, slutsumma vid incheckning som gäller men tack för tipsetVid incheck drar de väl bara som en garanti så om ni bor in på vardagarna så betala då.
Garantin redan dragen, slutsumma vid incheckning som gäller men tack för tipsetVid incheck drar de väl bara som en garanti så om ni bor in på vardagarna så betala då.
Finns alltid risk att de börjar gnälla om man gör "återköpt" på 100 transaktioner. Vad som passar dig bäst är upp till dig, men alla kort fungerar i praktiken. Personligen kör jag på andra kreditkort, man vet ju inte till 100% att det kommer en kampanj för dubbla poäng så lika bra att ha allt på ett kort som ger poäng utifall att. Andra resonerar annorlunda och kör ett debit kort istället.Gissar att detta redan har diskuterats men vad är lämpligt bakomliggande kort för att kunna köra GBIT mot kommande SAS MC-kampanj? Jag kör idag annat kreditkort men den räkningen lär behöva betalas innan kampanjhelg (som jag tror kommer i slutet av sept) vilket kommer resultera i ganska stort plus-saldo på kreditkortet när väl GBIT genomförs. Är det bättre att köra debetkort? Men är det risk att banken börjar gnälla vid GBIT då?
Jag har själv funderat på denna och även frågat här, just gällande det att jag fick faktura från Bank Norwegian som jag använde som GBIT-kort, baserat på transaktioner som jag sedan flyttade. Tyckte det blev lite väl struligt, i och med att perioderna var i osynk.Gissar att detta redan har diskuterats men vad är lämpligt bakomliggande kort för att kunna köra GBIT mot kommande SAS MC-kampanj? Jag kör idag annat kreditkort men den räkningen lär behöva betalas innan kampanjhelg (som jag tror kommer i slutet av sept) vilket kommer resultera i ganska stort plus-saldo på kreditkortet när väl GBIT genomförs. Är det bättre att köra debetkort? Men är det risk att banken börjar gnälla vid GBIT då?
Om vi med strul menar KYC och transaktions-utredningar så är det bara på ett debit kort jag fått det....
Rekommendationen var att använda debitkort. Oklart om de är mindre struliga kring just återköp än kreditkort, ...
Hur hanterar du de fall där kreditkortsaldot nollas innan kampanjen och att det blir ett plus-saldo vid GBIT?Finns alltid risk att de börjar gnälla om man gör "återköpt" på 100 transaktioner. Vad som passar dig bäst är upp till dig, men alla kort fungerar i praktiken. Personligen kör jag på andra kreditkort, man vet ju inte till 100% att det kommer en kampanj för dubbla poäng så lika bra att ha allt på ett kort som ger poäng utifall att. Andra resonerar annorlunda och kör ett debit kort istället.
Spenderar upp plus saldot, gäller att hålla koll på hur mycket man ska flytta och när så löser det sig.Hur hanterar du de fall där kreditkortsaldot nollas innan kampanjen och att det blir ett plus-saldo vid GBIT?