Senaste nytt

Curve betalkort

Jannes

Medlem
Killgissar: Businesskort är kort som är utställda på ett företag, inte en individ (dvs på kortet står det inte Nisse Nilsson, utan Nilsson AB). Dvs där vem som helst på bolaget kan ta kortet vid behov och köpa saker. Jag har sett många sådana i USA, men det är ganska ovanligt i Sverige då de flesta "företagskort" är utställda på en individ (och företagsbensinkort, som väl är ett av de främsta syftena med sådant, oftast inte är kreditkort). På andra marknader är nog avgifterna högre på sådana här kort än på vanliga individuella, troligtvis pga högre risker för stöld/bedrägerier.

Dvs jag tror inte att det här kommer påverka speciellt många av oss. Tar gärna emot rättning ifall det är någon som vet bättre :).
I Sverige kan kortet stå på ditt namn men ändå vara ett företagskort i grund, eller så står namn och företag på kortet.
Kruxet är att Visa/MC har egna kortnummer som är specifika för företagskort, och när man betalar med kortet så känner de igen att det är företagskort.

Ifall man betalar SAS med företagskort så tas det ut en extra procentsats, och samma gäller en flera (alla?) online travel agents.
 

Brandten

Medlem
Ska säkert vara så men rätt hög reservation va?
9c3069c077b79c4b2d4d923bc09d8b8c.jpg
 
Om GBIT-perioden har löpt ut för mitt kort. Kan jag då uppgradera till ett dyrare kort med längre GBIT-tid och göra GBIT på ett redan gjort köp?

Eller är antal dagar låst till den kortvariant man hade då man gjorde köpet
 
Toppen