Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Någon annan som haft problem med att en eller flera kort debiteras på det icke valda kortet i appen? Jag gjorde två inköp (189kr / 577kr) idag där tanken var att de skulle debiteras från mitt Visa-Debit kort som var förvalt men istället har de dragits från SAS MC kortet. De smarta reglerna var vid tillfälle aktiverade och inställda på att köp 0-150kr skulle dras från MC och resten från Visa. Pengar fanns för att täcka inköpen vid båda tillfällena på visa kortet.
Det är en bugg hos Curve, gränserna du ställt in är i GBP, även om det står SEK...
 
Någon annan som haft problem med att en eller flera kort debiteras på det icke valda kortet i appen? Jag gjorde två inköp (189kr / 577kr) idag där tanken var att de skulle debiteras från mitt Visa-Debit kort som var förvalt men istället har de dragits från SAS MC kortet. De smarta reglerna var vid tillfälle aktiverade och inställda på att köp 0-150kr skulle dras från MC och resten från Visa. Pengar fanns för att täcka inköpen vid båda tillfällena på visa kortet.
Jag använder inte dom smarta reglerna men har hört från flera här att det inte fungerar 100%
 

Combo

Medlem
Jag hade också problem med att skärmen bara blev vit efter att ha försökt lägga till mitt Curve Metal tidigare i våras. Mailade lite med både Betalo (som svarade snabbt) och med Curve (som tog en evighet) men problemet löste sig aldrig så jag tröttnade och lade ned projektet.
Har för mig att jag läst att detta kan bero på var kortet är utfärdat, Irland eller Litauen. Men minns varken var jag läst detta eller vilket alternativ som var att föredra. Har försökt hitta inlägget/infon, men minnet är inte vad det en gång varit :)
 
Toppen