Senaste nytt

Curve betalkort

Såhär inför dubbelpoängshelgen bökar det men en transaktion.
Jag betalade med Curve varpå korrekt summa drogs från underliggande, två dagar senare återbetalades detta belopp, och två dagar senare drog korrekt summa igen. Så ser det ut på underliggande kort, alltså: betalat X kr (datum 1), återbetalad X kr (datum 2), betalat X kr (datum tre).

I Curve appen ser det nu ut såhär: Betalat X*2 kr (datum 1), återbetalad X kr (datum 3). Jag vill förstås GBITa summan (helst i helgen) men I Curvekan jag inte det då alls det står att transaktionen återbetalats. Någon som varit med om liknande och löst det?
Råkade ut för ett liknande problem, att summan stod som återbetalad trots att den var dragen. Skriv till supporten i appen, jag fick svar inom 24 h på att de kunde GBIT:a den manuellt, om man godkände det.
 

eddo

Medlem
Gjorde precis min första GBIT, så häftigt hur länge väntar ni emellan? Minst 10 min?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jag är också nybörjare med Curve men har hittills idag flyttat 3-4 transaktioner på en gång, väntat en timme och sedan flyttat 3-4 till osv. Inga problem än så länge. Men någon med mer erfarenhet kan säkert ge ett bättre svar. :)
 

Jannes

Medlem
Jag brukar köra största transaktionerna först, och typ 2-3 i lugnt tempo och sedan väntat. Flyttar sällan mer än 15 transaktioner för jag orkar inte pilla för 30 kronors skull, och dessutom vill man ändå hålla lite grejer på det underliggande kortet så man inte gör dem FÖR sura.
 
Jag ser ingen anledning till att pusha det för hårt. Har satt en timer på 30 minuter, sen gör jag en flytt.
Har ett par större transaktionerna jag vill flytta. En av dem är avklarad.
Nu tar jag lite medelstora.
 

gneken

Medlem
Vet att Curve haft limit på hur stor en GBIT transaktion kan vara. Kan inte hitta sådan info nu. Är det så att man tagit bort det och infört antal GBIT istället?
 

Nimbus

Medlem
Vet att Curve haft limit på hur stor en GBIT transaktion kan vara. Kan inte hitta sådan info nu. Är det så att man tagit bort det och infört antal GBIT istället?
Hittade det här i deras kunskapsdatabas.
9119d80b84ec9a41d66b5f43d349d7dc.jpg


Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
 

lunne

Medlem
En liten varning till er som funderar på att använda Curve med kort utställda i länder utanför EU.

Curve blockade mina kort från USA och Australien helt utan orsak. Efter att jag verifierat korten på begäran av deras kundtjänst så är de fortfarande blockade - en månad senare.

I tillägg kan väl sägas att deras kundservice är under all kritik (5 email från min sida och inget svar på över en månad). För mig, som själv jobbar med CX för ett start/scale-up, är det helt obegripligt hur inkompetenta deras Support är och hur många liknande historier det finns på deras Community pages. *rant over*
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen