Senaste nytt

Curve betalkort

Om du menar siffran som står under ”View my Curve limits” så syns inte den avgiftsfria summan där, bara vad man max har möjlighet att ta ut per period.
Så... det är alltså 400 pund per månad trots att det inte står någonstans. Här finns lite för dev teamet att jobba på - tydlighet!

Nu får vi ett riktigt bra konsumentskydd genom Curve. Bättre än section 75 även för oss utanför UK. Mer info i nytt blogginlägg.

Putting you first with our amazing new Curve Customer Protection

9D0D8DBF-8655-445C-9158-B2403AC5167B.png

Så... det är alltså 400 pund per månad trots att det inte står någonstans. Här finns lite för dev teamet att jobba på - tydlighet!
Njae, om du har en hög cash to spend ratio så tycker Curve att du cirkulerar pengar och har då rätt att blockera eller stänga ner ditt konto:

"In addition to the fees listed above, any behaviour which Curve deems to be “cash recycling” is not permitted. This is where high volumes of cash (e.g. defined by a high cash to spend ratio) are taken out of an ATM using a credit card or other payment card and then used to repay the card in order to gain rewards on the funding card or Curve Rewards. Depending on the account activity, “high volumes of cash withdrawals” could include spending which is under £200/ month as it will be assessed on the volume and frequency of ATM withdrawals compared to non-ATM spend. Any other equivalent usage which the Curve Compliance Team believes aims to achieve the same outcome, for example via the use of money transfer services, is also not permitted. Such behaviour may result in your Curve account being blocked or cancelled. SeeCurve Terms of Use for further information."

Curve | All your cards in one Curve - All your cards in one

Så för att du ska få lov att ta ut 400 pund så ska du ha en betydligt högre spend.

Inte schysst köra cashrecycling från dem då det kostar en hel del, så har absolut förståelse för detta.

Jag har aldrig fått någon avgift men tar ut vid reella behov som de säkert ser, olika länder, oregelbundet, och spendar mycket, mer och mer, genom Curve.

Försökte säga upp mitt kort, skrev till dem 11 feb, fick inget svar alls. Påminde 21 feb i samma ticket, fick svar först idag 28 feb.
De skrev
Thanks for getting in touch and our apologies for the delayed response. We are currently experiencing a high volume of tickets which means we are not able to respond to messages with the speed that we would like.

I've taken a look at your account and can see that you upgraded to Curve Black for £50 on 24/02/19. You were then given a 14 day cooling off period in which you were entitled to a full refund. As you first contacted us after this time period, we are unable to refund you the £50 card fee.

Please let me know if there is anything else I can help you with.

Direkt felaktigt svar.
1. Jag har inte uppgraderat till Curve Black - det är den första produkten jag fixat hos dem, har inte haft något annat innan.
2. Det gjordes 24 jan och inte 24 feb
3. 14 dagar cooling off period från och med köpdatum (24 jan) är helt efterblivet med tanke på att det tog typ två veckor att ens få själva kortet.
Hur ska man ens hinna utvärdera produkten?

Har skickat ytterligare ett mail till dem. Riktigt oseriöst svar från deras sida.

Igår hade jag Black, idag ser det ut så här för mig. Vad hände med legacy Black?
Ansökte om kortet innan ändring, reggade Black i gamla appen.
5710347fd87522ed76ea0c6a8daed4e8.jpg
5ab62ab40c5f9be2672a442f09374650.jpg

Toppen