Senaste nytt

Curve betalkort

MrRob

Medlem
Han måste ju ha en wallet också. Det glömde du? .;)

SEB Kort kan endast läggas till garmin pay, samsung pay, apple pay och fitbit. Så har han en xioami eller typ one plus eller liknande så blir det så att man måste använda curve och då via google pay!

Vilken ansvarstagande person bär inte med sig en plånbok (i större eller mindre format efter tycke och smak) utan helt förlitar sig på sin telefon (eller annan wearable tech) som kan gå sönder eller laddas ur och som dessutom inte fungerar på terminaler som saknar NFC (förvisso högst ovanligt i Sverige).

(.. och yes, jag observerade smiley'n ;) )
 

mha321

Medlem
Han måste ju ha en wallet också. Det glömde du? .;)

SEB Kort kan endast läggas till garmin pay, samsung pay, apple pay och fitbit. Så har han en xioami eller typ one plus eller liknande så blir det så att man måste använda curve och då via google pay!
Kanske bara är jag som är blind men hur "blippar man i curve appen"? Jag hittar ingen inställning för att den skulle ta över nfc blippen varken tillfälligt eller permanent?
 

TP12

Medlem
Kanske bara är jag som är blind men hur "blippar man i curve appen"? Jag hittar ingen inställning för att den skulle ta över nfc blippen varken tillfälligt eller permanent?
Finns knapp för att betala med Samsung Wallet i appen. Kräver kanske att man har en Samsung?
 
Vilken ansvarstagande person bär inte med sig en plånbok (i större eller mindre format efter tycke och smak) utan helt förlitar sig på sin telefon (eller annan wearable tech) som kan gå sönder eller laddas ur och som dessutom inte fungerar på terminaler som saknar NFC (förvisso högst ovanligt i Sverige).

(.. och yes, jag observerade smiley'n ;) )
Jag tar ofta bara telefonen med mig när jag går och handlar, tar en kaffe/öl/glas vin etc.

Lite samma sak som att jag slutade använda cash för några år sedan, det löser sig...
 

henke12

Medlem
Vilken ansvarstagande person bär inte med sig en plånbok (i större eller mindre format efter tycke och smak) utan helt förlitar sig på sin telefon (eller annan wearable tech) som kan gå sönder eller laddas ur och som dessutom inte fungerar på terminaler som saknar NFC (förvisso högst ovanligt i Sverige).

(.. och yes, jag observerade smiley'n ;) )

Jag tar ofta bara telefonen med mig när jag går och handlar, tar en kaffe/öl/glas vin etc.

Lite samma sak som att jag slutade använda cash för några år sedan, det löser sig...

Samma här,
I princip aldrig mer än telefon+Apple Watch inrikes.
Redundans i form av Apple Pay på klockan och Swish


Funkar utmärkt :)
 

TP12

Medlem
Du menar som en genväg till att öppna Samsung Wallet och välja Curve-kortet?
Nej, finns en "betala"-knapp direkt i Curve-appen.

Edit: eller om det är en genväg men i så fall är det väldigt välintegrerat. Ser inte ut som att ny app öppnas men det gör det nog iom att det är på svenska och min curveapp är på engelska.

La till en bild till som visar första steget i appen dvs trycka på Samsung wallet.
 

Attachments

  • Screenshot_20230611_154409_Samsung Wallet.jpg
    Screenshot_20230611_154409_Samsung Wallet.jpg
    344,4 KB · Visningar: 92
  • Screenshot_20230611_155021_Curve.jpg
    Screenshot_20230611_155021_Curve.jpg
    284,1 KB · Visningar: 88
Last edited:

ekf

Medlem
Nej, finns en "betala"-knapp direkt i Curve-appen.

Edit: eller om det är en genväg men i så fall är det väldigt välintegrerat. Ser inte ut som att ny app öppnas men det gör det nog iom att det är på svenska och min curveapp är på engelska.

La till en bild till som visar första steget i appen dvs trycka på Samsung wallet.
Ah där ser man. Själv kör jag med Iphone.. så allt sånt där är ju en utopi... Men blev nyfiken, för jag förstod heller inte hur man blippar en app :)
 
Toppen